برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ستاری: شرکت‌های دانش ‌بنیان موفق به حل معضلات کرونا شدند

سورنا ستاری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش ‌بنیان در زمینه کرونا اظهار داشت: از این محل قراردادهای زیادی با این شرکت‌ها برای پژوهش و ساخت واکسن کرونا، دارو، ساخت تجهیزات پزشکی از جمله ونتیلاتور، تولید انواع ماسک و مواد ضدعفونی منعقد شد.

وی گفت: ورود شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری کشور در زمینه مبارزه با کرونا و فعالیت‌های آنها در ساخت تجهیزات پزشکی و بهداشتی سبب شد در وضعیت شیوع کرونا ملزومات به حد لازم در اختیار مردم، و مراکز درمانی قرار گیرد و بتوان بهتر این شرایط را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار شرکت دانش ‌بنیان در سطح کشور فعال است افزود: خراسان جنوبی می تواند جزو استان‌های دارای اقتصاد دانش‌محور باشد زیرا این استان دارای دانشگاه و دانشجویان قابل توجهی است و همچنین شرکت‌های زیادی که می توانند به سرعت رشد کرده و کار کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به بازدید از مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌های بیرجند تصریح کرد: نتیجه کار امروز با همکاری استاندار خراسان جنوبی که همیشه پیگیر مسایل مربوط به استان است می‌تواند این باشد که امکانات جدیدی در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار بگیرد و جهت‌گیری دانشگاه به سمت اقتصاد دانش ‌بنیان ادامه یابد.

وی در ارتباط با اولویت‌های شرکت‌های دانش ‌بنیان افزود: بحث دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حل معضلات جامعه است از این رو اولویت دانشگاه‌های خراسان جنوبی نیز باید حل معضلات و مشکلات استان باشد آنوقت می‌توان پایه اقتصاد دانش ‌بنیان مناسبی داشته باشیم و تغییرات قابل توجهی را در استان شاهد باشیم.

  مهلت ثبت‌نام در المپیاد دانشجویان علوم پزشکی امشب پایان می‌یابد

ستاری با اشاره به غلبه بر موج جدید شیوع کرونا در کشور بیان کرد: حضور شرکت‌های دانش ‌بنیان و نوآوری‌های این شرکت ها به راحتی در روزهای نخست شیوع کرونا در زمینه تجهیزات، دارو، امکانات پزشکی لازم موجب شد در بخش های مختلف بیمارستانی نیاز به واردات نداشته باشیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار داشت: حل مشکلات و مسایل مربوط به مردم اولویت نخست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

وی گفت: در قالب شرکت‌های دانش‌ بنیان و پارک‌های علم و فناوری، کارخانجات نوآوری زیرساخت‌های مفصلی برای حمایت از یک ایده دارند که در سالهای اخیر این زیرساخت‌ها توسعه یافته است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری عنوان کرد: خراسان جنوبی هنوز در حوزه زیرساخت‌ها مسایل جدی دارد که باید برای توسعه آن بکوشیم.

وی با اشاره به توسعه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نسبت به سالیان گذشته افزود: تعداد شرکت‌های دانش ‌بنیان اگرچه با پتانسیل‌های استان خیلی فاصله دارد ولی همین که این حرکت آغاز شده باید توسعه یابد.

سورنا ستاری که امروز (دوشنبه) وارد بیرجند شد، با همراهی استاندار خراسان جنوبی از مرکز نوآوری و شتاب‌دهی و مرکز اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانشگاه بیرجند، مرکز رشد و تیم‌های مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بازدید کرد.

بازدید از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، افتتاح صندوق پژوهش و فناوری استان، ساختمان جدید مرکز رشد واحدهای فناور فردوس و مرکز نوآوری طبس به صورت ویدئو کنفرانس و شرکت در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به خراسان جنوبی است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)