برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

راه‌اندازی نرم‌افزار خودارزیابی بیماری کرونا با استفاده از هوش مصنوعی

دکتر محمد طالب پور روز پنجشنبه در این مورد به خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تحقیقات در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای درمان کرونا آغاز شده است، اظهار داشت: دانشکده انفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال پردازش، اطلاعات جمع آوری شده همکاران این مجموعه است و کار در مراحل پایانی بوده و بزودی این نرم افزار در دسترس مردم قرار می گیرد.
وی ادامه داد: این نرم افزار با بررسی ۴ آیتم سی تی اسکن، صدای سرفه، نوار قلب و علایم حیاتی بیمار، اطلاعات را پردازش و براساس آن احتمال ابتلا به بیماری کرونا را پیش بینی می کند و همچنین در افراد مبتلا میزان احتمال مرگ و میر یا بهبودی را به صورت درصدی پیش بینی می کند و در همین راستا پیشنهادهایی در خصوص انتخاب مدل درمانی و یا ایزولاسیون در منزل یا بستری در بیمارستان ارائه می دهد.
رییس بیمارستان سینا ادامه داد: نرم افزارهای مشابهی وجود دارد که اطلاعات محدودتری مانند عکس سی تی اسکن ریه را جمع آوری و با ارزیابی آنها، راهکار ارایه می دهد، اما این نرم افزار علاوه بر داشتن اطلاعات در مورد حدود ۵۰ سوال مرتبط با کرونا (رجیستری کرونا)، با استفاده از نوار قلب، سرفه و سی تی اسکن، اطلاعات را به صورت جامع ارزیابی و بهترین راهکار را ارائه می دهد.
طالب پور افزود: تاکنون تعداد بیماران آماده شده برای پردازش در این نرم افزار به حدود ۱۰ هزار مورد رسیده است. وقتی تعداد نمونه به حدود ۱۰۰ هزار مورد برسد، این نرم افزار جایگاه واقعی خود را به دست می آورد.
رییس بیمارستان سینا با اشاره به اینکه نرم افزار به صورت منظم خود را به روز رسانی می کند، ادامه داد: وقتی تعداد نمونه ها در نرم افزار به حد قابل قبولی افزایش یابد، کیفیت کار هم به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
وی، جلوگیری از مراجعه بی مورد به مراکز درمانی، استفاده بهینه از خدمات درمانی به خصوص در زمان عود بیماری و دریافت خدمات مناسب و علمی توسط مردم را از جمله مزیت های این نرم افزار اعلام کرد.   
طالب پور به پیش بینی پیک مجدد بیماری کرونا در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: در زمان عود بیماری مردم با دسترسی به این نرم افزار، بدون مراجعه به مراکز درمانی می توانند  ارزیابی کاملی از خود داشته باشند
وی، ورود هوش مصنوعی برای تشخیص و درمان کرونا را افتخاری بزرگ برای کشور دانست و گفت: استفاده از هوش مصنوعی در حوزه کرونا موضوع بسیار جدیدی است و کشورهای پیشرفته در صدد دسترسی به آن در زمینه بیماری کرونا هستند و این موضوع مانند پهپادها نشان دهنده ظرفیت بالای کشور است.
رییس بیمارستان سینا بیان داشت: این کار افتخار و سربلندی یک مملکت محسوب می شود و در زمان پیک و عود بیماری، می تواند درصد زیادی از کارهای تشخیصی را انجام دهد.
طالب پور، معیارهای تشخیصی هوش مصنوعی با فیزیوپاتولوژی بیمار را متفاوت دانست و ادامه داد: استفاده از هوش مصنوعی در یک بیماری مبهم می تواند بسیار کمک کننده باشد و با این فناوری می توان با در نظر گرفتن نکاتی که شاید کمتر به ذهن پزشکان برسد، در درمان بیماری و شناخته شدن بهتر و بیشتر کووید ۱۹ یاری رسان بود.

  تعویق صادرات ۵ هزار تنی عسل ایران به آفریقای جنوبی در سایه کرونا

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)