برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بازدید معاون رییس جمهوری از مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌های بیرجند

سورنا ستاری که امروز (دوشنبه) وارد بیرجند شد، با همراهی استاندار خراسان جنوبی از مرکز نوآوری و شتاب‌دهی و مرکز اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانشگاه بیرجند، مرکز رشد و تیم‌های مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بازدید کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند در بازدید از مرکز نوآوری و شتاب‌دهی دانشگاه بیرجند گفت: این مرکز با حمایت‌های مادی و معنوی از ‏طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه و کسب ‌و کار در دانشگاه بیرجند و زیر نظر مستقیم معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در خرداد سال ۱۳۹۸ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.‏

حمیدرضا نجفی با بیان اینکه هدف این مجموعه خلق اکوسیستمی برای ایجاد و توسعه نوآوری پایدار با تمرکز بر آموزش ‏و خلق فضای باز نوآوری و حمایت از تیم‌های استارتاپی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است، افزود: در حال حاضر فاز اول مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند خدمات ارائه می‌دهد.

وی تاکید کرد: ایده‌ها در زمینه‌های مختلفی همچون محیط زیست، سلامت، رباتیک، الکترونیک، کالای فرهنگی، گردشگری، مدیریت ‏پسماند ثبت شده است.

وی تعداد واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند را ۱۱ واحد برشمرد و بیان کرد: همچنین ۱۲ شرکت دانش‌بنیان توسط اعضای هیات علمی در این مرکز فعالیت دارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با بیان اینکه فاز دوم مرکز نوآوری و شتاب‌دهی تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: فاز سوم این مرکز نیز اگر حمایت مالی شود تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع احداث ۶ فاز تا سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است گفت: با توجه به قدمت دانشگاه بیرجند ۴۰ میلیارد تومان برای نوسازی آزمایشگاه‌ها نیاز است.

  شناسایی فرهنگی از عصرمفرغ قدیم جنوب غرب آسیا

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و گروه‌های مستقر در آن نیز بازدید کرد.

مرکز رشد دانشگاه آزاد بیرجند با هدف کمک به اقتصاد استان در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع در سال ۹۷ راه‌اندازی شد و در حال حاضر هشت واحد فناور فعال در این مرکز مستقر است.

بارورسازی ابرها، زیست فناور، نانو افزودنی‌های بتن، بیومکانیک و محصولات استراتژیک از زمینه‌های فعالیتی واحدهای حاضر در این مرکز است.

مرکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مقصد دیگر ستاری و هیات همراه برای بازدید بود و رییس و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی توضیحات لازم را درخصوص فعالیت‌های علمی و فناورانه این دانشگاه ارائه کردند.

مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند سال ۹۲ راه‌اندازی شد و در حال حاضر چهار شرکت دانش بنیان فعال در زمینه‌های تهیه کیت‌های تشخیصی، تعیین جنسیت جنین، قرص زعفران و آنتی آلرژی و آنتی اکسیدان در این مرکز مستقر است.

بازدید از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، افتتاح صندوق پژوهش و فناوری استان، ساختمان جدید مرکز رشد واحدهای فناور فردوس و مرکز نوآوری طبس به صورت ویدئو کنفرانس و شرکت در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به خراسان جنوبی است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)