برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۱۲۶ هزار بازدید بهداشتی از اصناف استان تهران انجام شد

علیرضا زالی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا افزود: جلسه ای با رییس اتحادیه اصناف تهران و معاونان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران و مدیران بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای و رییس دادسرای تعزیرات و معاونت استاداری تهران مبنی بربازگشایی اصناف و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش ارایه شده، از زمان ثبت نام کارگاه ها و مجموعه اماکنی که در حوزه  بهداشتی فعال هستند، برای رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا تا کنون حدود ۸۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت حرفه ای در استان تهران و بالغ بر ۴۶ هزار بازدید از اماکن در حوزه بهداشت محیط انجام شده است.

زالی اظهار داشت: در این جلسه ضمن افزایش ابعاد نظارتی در این زمینه و رعایت پروتکل ها، بر بحث آموزش همگانی، آموزش صاحبان مشاغل و اماکن تهران تاکید شد.

وی گفت: اتحادیه های مختلف اصناف تهران اعلام کرده اند که بیش از گذشته در کنار ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در تهران هستند و برای مدیریت مقابله با کرونا گشت های مشترک نظارتی با کمک استاندار تهران شکل می گیرد.

 فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا یادآور شد: پیش بینی می کنیم برای اجرای پروتکل ها و شیوه نامه هایی که در مورد اصناف خواهد بود با کمک خود اتحادیه ها هم در فصل آموزش و هم در ابعاد رعایت پروتکل ها، شاهد تحقق آنها باشیم.

وی در خصوص آموزش همگانی اصناف افزود: آموزش‌ها به ۲ شکل مجازی و در قالب ابزاری مانند بروشور خواهد بود. از ظرفیت اتحادیه ها با کمک اتاق اصناف در زمینه آموزش استفاده می شود. قاعدتا در اصناف مختلف پروتکل های بهداشتی مختلف است؛ بنابراین آموزش آنها نیز متفاوت خواهد بود.

  بزرگ‌ترین هتل سنتی آران‌وبیدگل راه‌اندازی شد

زالی گفت: مجموعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران و ستاد مدیریت کرونا در تهران نیز اعلام آمادگی کرده اند که در زمینه ارایه و طراحی بسته های آموزشی به اتحادیه اصناف کمک کنند.

شناسایی مبتلایان جدید کرونا ۱۰ تا ۱۴ روز زمان نیاز دارد

وی در خصوص افزایش تعداد مبتلایان با توجه به سپری کردن تعطیلات عید فطر و تعطیلات پیش رو افزود: هر اتفاقی که برای شهر تهران بیفتد برای اینکه بازتاب آن را برای بار بیماری مورد ارزیابی قرار دهیم، بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان نیاز خواهد بود. بنابراین الان نمی توانیم قضاوتی در خصوص افزایش یا کاهش تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا به خاطر تعطیلات عید فطر و سفرهای مردم  در این روزها داشته باشیم.

وی یادآور شد: این ویروس ناشناخته است، بنابراین مردم باید از تجمع و حضور در جامعه برای کنترل این بیماری اجتناب کنند، رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)