برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مدیرکل تامین اجتماعی اردبیل: بیمه فرشبافان حذف شد

سعید بشرخواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با حذف بیمه تامین اجتماعی قالیبافان ، داره کل تامین اجتماعی استان اردبیل تنها مجاز به بیمه پنج درصد از بیمه‌شدگانی است که به هر عنوان بیمه آنها قطع شده و از لیست بیمه‌شدگان قبلی صنعت فرشبافی حذف می‌شوند.

او با اشاره به حذف قانون بیمه فرشبافان تک‌بافت در کشور اظهارداشت: در حالی که تعهد اداره کل تامین اجتماعی برای بیمه این افراد در استان ۶ هزار و ۷۰۰ نفر است در حال حاضر ۱۲ هزار نفر در این بخش بیمه شده‌اند.

او همچنین در زمینه برخی اشتباهات گذشته و استفاده از خدمات بیمه فرشبافان توسط افراد غیرمرتبط با این شغل گفت: بیمه فرشبافان تک‌بافت تنها از محل پنج درصد حذف نام افراد غیرمرتبط به صنعت فرشبافی از لیست بیمه‌شدگان و جایگزینی نام افراد جدید امکان‌پذیر است‌.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل از حل مشکل بیمه‌ای دهیاران پاره‌وقت استان اردبیل خبر داد و افزود: در صورت واریز ۵۰ درصد بیمه از سوی دهیاران این افراد شامل دریافت همه مزایای بیمه‌های تامین اجتماعی از جمله بازنشستگی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های تامین اجتماعی استان اردبیل بیش از درآمد است، اظهارکرد: افزایش بدهی افراد حقیقی و حقوقی موجب شده تا هزینه‌های تامین اجتماعی از جمله پرداخت مستمری، حق بیمه بیکاری و از کارافتادگی بیشتر از درآمد آن شود.

او با بیان اینکه این سازمان مبلغ قابل توجهی طلب معوقه دارد، افزود: تنها در خلخال ماهانه بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای پرداخت مستمری و سایر هزینه‌های افراد زیرپوشش هزینه می‌شود، ولی میانگین درآمد ماهانه اداره تامین اجتماعی این شهرستان کمتر از ۴۲ میلیارد ریال است.

  واردات لباس گان به گروه کالایی دو منتقل شد

بشرخواه بیان‌کرد: بیشترین  طلب سازمان از نهادهایی مانند شهرداری‌ها، دستگاه‌های دولتی و افراد حقیقی و حقوفی بوده اما با این اوصاف تامین اجتماعی برای وصول مطالبات خود نهایت همکاری را با بدهکاران داشته و با پرهیز از هرگونه فشار مالی بر کارگاه‌های تولیدی هیچ تمایلی به تعطیلی آنها ندارد.

وی با بیان اینکه رضایت‌مندی مشتریان و مخاطبان یکی از اولویت‌های سازمان تامین اجتماعی است، گفت: این به معنی بی‌توجهی به قانون نیست بلکه با قانون‌مداری، حفظ احترام و ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع و مشتریان تلاش می‌شود رضایت‌مندی آنها حاصل گردد.

بشرخواه افزود: در سال ۹۲ در استان اردبیل ۱۶۷ هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی بودند که این رقم امسال به ۲۰۶ هزار نفر افزایش یافته است.

۱۰ واحد شعبه مستقل، پنج واحد کارگزاری و پنج شعبه اقماری تامین اجتماعی و ۲۸۰ نفر کارمند سازمان به ۵۸۵ هزار نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی در استان اردبیل خدمات ارائه می‌کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)