برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مهلت ثبت‌نام در پذیرش کاردانی نظام جدید تمدید شد

فاطمه زرین آمیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته برای آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه های غیردولتی از ۱۱ خردادماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز شده است و این مهلت قرار بود ساعت ۲۴ امشب به پایان برسد.

وی افزود: مهلت ثبت نام تا روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه برای ثبت نام داوطلبان تمدید شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به شرایط ثبت نام داوطلبان در این آزمون اشاره و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به تحصیل در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی در صورتی که دارای شرایط باشند، به عنوان داوطلب این دوره فقط در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه ای دیپلم خود متقاضی شوند.

زرین آمیزی همچنین گفت: پذیرش در تعدادی از رشته های امتحانی بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) انجام می شود.

به گفته این مقام مسوول سازمان سنجش، در ۲ هزار و ۷۲۶ رشته محل بدون آزمون، تعداد ۱۰۰ هزار و ۹۵۶ نفر و در رشته های با آزمون ۱۵۱ هزار و ۵۲۹ نفر در سه هزار و ۷۴۳ رشته محل پذیرفته می شوند.

زرین آمیزی تاکید کرد: دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای، کاردانش یا شاخه نظری سال جاری همچنین دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه ای، کاردانش یا شاخه نظری سال ۹۵ و قبل از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی و ارایه آن ندارند.

  صاحبان ایده و کسب و کارهای جدید الکترونیک حمایت می‌شوند

وی درباره هزینه ثبت نام اظهار داشت: داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، نسبت به پرداخت مبلغ ۳۷ هزار تومان اقدام کنند و اگر داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های دانشگاه های غیردولتی است باید ۹ هزار و ۳۰۰ دیگر پرداخت کند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان برگزاری آزمون کاردانی نظام جدید، خاطرنشان کرد: این آزمون روز جمعه ۱۴ شهریور ماه برگزار می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)