برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بندرامیرآباد قرارداد ۳۳۰ میلیارد ریالی منعقد کرد

به گزارش روابط عمومی بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد مازندران، محمدعلی سعیدی ظرفیت سیلوی غلاتی که برای ساخت آن با سرمایه گذار بخش خصوصی قرارداد منعقد شده را حدود ۳۰ هزار تن اعلام کرده است.
وی افزود : این قرارداد به صورت  B.O.T و در زمینی به مساحت تقریبی هفت  هزار متر مربع به مدت۲ سال به سر انجام می رسد.
سعیدی اضافه کرد : با بهره برداری از این سیلو برای ۱۲ نفر از بیکاران در استان مازندران ایجاد اشتغال می شود و سرمایه گذار نیز متعهد به ذخیره سازی حدود ۲۱۰ هزار تن غلات در این سیلو شد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ظرفیت سیلوهای غلات منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ۴۷۰ هزار تن است که از این میزان ۲۳۵ هزار تن به بهره برداری رسیده و ۲۳۵ هزار تن دیگر در حال ساخت است.
بندرامیرآباد از حدود ۱۰ سال  قبل به عنوان پایلوت ذخیره سازی گندم شمال کشور انتخاب شد به گونه ای که تمام غلات وارداتی از کشورهای حاشیه دریای خزر به این بندر حمل و ذخیره سازی می شود.
اگرچه در سال های اخیر به دلیل خودکفایی تولید گندم در کشور واردات گندم برای مصرف انسانی  از این بندر متوقف شد ، ولی همساله بیش از یک میلیون تن سایر غلات تحت عنوان نهاده های دامی وارد بندرامیرآباد می شود.
بندرامیرآباد در ۴۰ کیلومتری شرق ساری مرکز استان مازندران و در حاشیه دریای خزر واقع است که در دهه ۷۰ از بندرگاه صید و صیادی به بندر اقتصادی و تجاری ارتقاء یافت. هم اکنون این بندر به عنوان یکی از بنادر فعال در بین بنادر استان های شمالی کشور است که بیش از ۶۰ درصد صادرات و واردات کالا از این بندر انجام می شود به طوری که در سال گذشته  حدود سه  میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا در این بندر بارگیری و تخلیه شد که سهم صادرات بیش از ۶۰ میلیون دلار و ترانزیت کالا نیز حدود ۲۱ میلیون دلار بود.
ظرفیت بندرامیرآباد در شرق مازندران که یکی از گزینه های منطقه آزاد تجاری نیز محسوب می شود سالانه حدود ۶ میلیون تن است که تاکنون نیمی از این برنامه محقق شد و پیش بینی می شود با راه اندازی اسکله رو رو ریلی ، بندر امیرآباد بتواند به این ظرفیت اسمی برسد.

  دانش ساخت واکسن کرونا در کشور وجود دارد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)