برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ستاری: فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد

سورنا ستاری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی فناور استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم‌اکنون پنج هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است اما تعداد آنها به سرعت در حال افزایش بوده و در آینده یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور خواهند بود.

وی بیان‌کرد: دانش بنیان‌ها جایگاه خود را در اقتصاد کشور تثبیت کرده و جوانان خلاق کشور به سرعت در حال رشد و ترقی در حوزه‌های فناوری هستند.

وی با اشاره به نقش دانش‌بنیان‌ها در تولید فرآورده‌های مختلف تولیدی گفت: خام‌فروشی برای اقتصاد مضرر بوده و باعث ارزش افزوده نمی‌شود اما شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار و موفق عمل کنند.

معاون رییس‌جمهوری با بیان اینکه استان اردبیل در زمینه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر استان‌های کشور عقب است، افزود: با این حال رشد این شرکت‌ها در چند سال اخیر در  استان سریع بوده و می‌تواند در جمع ۱۰ تا ۱۵ استان قوی در این حوزه قرار گیرد.

 ستاری اضافه‌کرد: این استان با توجه به استعدادهای غنی طبیعی و انسانی خود زمینه بالندگی در حوزه فناوری را دارد و حمایت‌های مسوولان نیز می‌تواند در این مسیر موثر باشد.

معاون علمی رییس‌جمهوری امروز در سفر به استان اردبیل از کارخانه شیمی پژوهان، شیرآلات صنعتی ،اشجع باتری و شرکت رادیس صنعت هوشمان آرتاویل در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل و مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی بازدید کرد.

در این سفر عملیات اجرایی ساختمان پارک علم و فناوری استان اردبیل شروع شده و ستاری در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان و جمع فناوران شرکت می‌کند.

  دعوت از استارتاپ‌ها برای ارائه راهکار مدیریت آثار مخرب شیوع کرونا در مصرف بهینه آب

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)