برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت با تلاش متخصصان ایرانی

به گزارش روز چهارشنبه صندوق نوآوری وشکوفایی، حسین صابریان مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت آریا نیرو پانیر در مورد ویژگی‌های این محصول دانش بنیان گفت: در تولید یاتاقان‌های تری متال از به روزترین تکنیک‌های تولید مرسوم در دنیا استفاده شده است.

وی با یادآوری این که این محصول برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند و با توجه به وجود نمونه خارجی فناوری آن بومی‌سازی شده است، افزود: این نوع یاتاقان‌ها بیشتر به صورت پوسته نازک طراحی می‌شوند و دارای سه لایه اصلی شامل پوسته فولادی و لایه‌ای از آلیاژ یاتاقان از جنس برنز سرب‌دار(High Leaded Tin Bronze)  و یک لایه بسیار نازک از بابیت است.

وی در مورد مزایای این محصول دانش بنیان افزود: یاتاقان‌های سه لایه دارای استحکام بالا، قابلیت تحمل فشار اعمالی زیاد، دمای کارکرد بالا، دمای محیط پایین (یاتاقان‌های آلومینیومی) هستند،  شرکت ما با بهره‌گیری از فناوی ریخته‌گری گریز از مرکز و خط آبکاری منحصربه‌فرد مربوط به این نوع یاتاقان‌ها توانایی تولید این قطعات تا قطر ۶۰۰ میلیمتر را دارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت آریا نیرو پانیر تصریح کرد که خدمات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی با استقبال بالای مشتریان بخش خصوصی همراه بوده است.

صابریان درمورد برنامه بعدی این شرکت برای استفاده از خدمات صندوق نوآوری گفت: با تسهیلات سرمایه در گردش به میزان ۳۶۰ میلیون تومان از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کردیم و تاکنون نیمی‌از آن نیز بازپرداخت شده است،  در حال حاضر با توجه به استقبال بخش خصوصی از خدمات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی درحال مذاکره با مشتریان خود هستیم تا با تولید بیشتر واردات این محصول را به صفر برسانیم.

وی در مورد تامین نیاز داخل به یاتاقان‌های تری متال افزود: با توجه به قراردادهایی که با صنعت ریلی منعقد شده است پیش بینی می‌کنیم که ۸۰ درصد بازار داخل یاتاقان‌های تری متال را در اختیار داشته باشیم،  در رویدادهای صندوق نوآوری و شکوفایی مانند رویداد صنعت و رویداد فولاد نیز تفاهم نامه‌هایی منعقد کردیم و در حال پیگیری عقد قرارداد هستیم و در نظر داریم با استفاده از خدمات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی  تولید خود را  بیشتر وواردات یاتاقان‌های تری متال به کشور را به صفر برسانیم.

  ردگیری علایم کووید ۱۹ با استفاده از تجهیزات پوشیدنی

 این مسوول شرکت دانش بنیان تاکید کرد: یاتاقان‌های تری متال داخلی نسبت به نمونه‌های خارجی به لحاظ کیفی قابل رقابت است و با توجه به مزیت نزدیکی تولیدکننده به مصرف کننده چنانچه روی تجهیز مشکلی ایجاد شود به سرعت و با تغییرات کوچکی رفع خواهد شد، همچنین به لحاظ ارزشی نیز قیمت این محصول در صنایع نفتی یک سوم نمونه خارجی و در صنعت ریلی به دلیل تولید انبوه نمونه‌های خارجی، قیمت هر دو محصول بدون محاسبه هزینه حمل و نقل و ترانزیت برابر است.

وی به بازار هدف یاتاقان‌های تری متال در صنایع مادر اشاره کرد گفت: این محصول در صنایع مختلفی چون نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه‌ها و تجهیزات رفت و برگشتی مانند کمپرسورها، پمپ‌ها و موتورها قابل استفاده است؛ بر همین اساس از سال ۹۵ که این محصول دانش بنیان تولید شده با شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت راه آهن و صنایع دریایی همکاری داشتیم،  در سال گذشته برای این محصول نزدیک به ۵۰ سفارش تولید داشتیم و برای یاتاقان‌های آلومینیومی‌که نمونه جدیدتری است نیز هفت سفارش گرفتیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت آریا نیرو پانیر به بازار صادرات این محصول به مطالعه بازار کشورهای CIS اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیکی ایران به این کشورها در صورتی که قیمت نهایی پایین‌تر بیاید امکان مراودات تجاری و صادرات فراهم خواهد شد،  در حال حاضر مطالعات بازار انجام شده اما هنوز بازاریابی نشده است زیرا هدف اصلی ما تامین نیاز داخل و بعد صادرات این محصول است.

صابریان با بیان اینکه شرکت متبوعش در حال توسعه زیرساخت‌ها برای تولید بیشتر است، گفت: فضای تولید در سال جاری از ۴۵۰ متر به دو هزار متر رسیده است و در نظر داریم که کارگاه را با ماشین‌آلات جدید تجهیز کنیم، بر همین اساس در سال آینده بین ۱۵ تا ۲۰ نفر به شرکت اضافه خواهند شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)