برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بسته حمایتی در اختیار صنعت‌گران هنرمند قرار می‌گیرد

پویا محمودیان عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از هنرمندان و صنعتگران شهرهای جهانی صنایع دستی در کشور، اظهار داشت: بسته‌های حمایتی در ابعاد مختلف برای هنرمندان حوزه صنایع دستی درنظر گرفته شده که برخی از این بسته‌ها اجرا شده است.  

وی با اشاه به این که  ۳۱ استان کشور دارای شهرهای مختلفی است که هریک ظرفیت‌های مهمی در زمینه صنایع دستی دارند، گفت: تعویق در پرداخت قبوض گاز و برق مصرفی کارگاه‌های صنایع دستی، استفاده از تسهیلات ۱۲ درصدی و پرداخت اجاره بهای کارگاه‌ها در دوران کرونا، از جمله این بسته‌های حمایتی بوده است.  

معاون وزیر میراث فرهنگی ادامه داد:‌ در حال حاضر هر چند اقدامات مؤثری در حوزه صنایع دستی انجام گرفته، ولی در بحث تجاری‌سازی و بازاریابی باید گام‌های بیشتری برداریم و ما به این سمت پیش رفته‌ایم.  

محمودیان از ارائه کمک یک‌ونیم میلیون تومانی به هنرمندان خانواده شهدا خبر داد و گفت: هنرمندان از طرف نمایندگان ۳۱ استان به ما معرفی می شوند و سپس از طریق بنیاد اقتصادی کوثر برای همه هنرمندانی که جزو خانواده شهدا و ایثارگران هستند این کمک هزینه جهت کاهش سختی‌های ناشی از کرونا واریز می‌شود.  

وی گفت: تلاش کرده‌ایم جهت کمک به هنرمندان صنایع دستی، ‌از ظرفیت‌های بنیاد برکت و بنیاد اقتصادی کوثر بهره‌مند شویم.

با کمک صنایع دستی می توان نفت را از اقتصاد جدا کرد

در ادامه این برنامه،  غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف کشور  با بیان این که  صنایع دستی موضوع مهمی است که با استفاده از آن می‌توان اقتصاد را از نفت جدا کرد گفت: وظیفه ما در بسیج، حمایت از همه مجموعه‌ها به ویژه آنچه ریشه در فرهنگ و تاریخ کشور دارد، است.  

وی با بیان اینکه بسیج حلقه اتصال بین مردم، دولت و حاکمیت است، گفت: بسیج اصناف می‌تواند با بازارسازی و ایجاد غرفه، فعالیت هنرمندان صنایع دستی را توسعه دهد. ما باید دینمان را به هنرمندان صنایع دستی ادا کنیم، بر همین اساس تلاش کردیم با همکاری وزارت اقتصاد و امور مالیاتی، از اخذ مالیات از هنرمندان صنایع دستی جلوگیری شود.  

  بازدید ۵۲۹ هزار گردشگر خارجی از منطقه آزاد ارس

حسن‌پور با اشاره به این که‌ اتاق اصناف و اتاق بازرگانی نقش اساسی در بازارسازی صنایع دستی دارند، گفت: ترویج فرهنگی ایرانی – اسلامی و سبک زندگی ایرانی – اسلامی از طریق صنایع دستی قابل اشاعه است.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت محصولات صنایع دستی گفت: یک کالا سفیر فرهنگی یک کشور محسوب می‌شود و باید به این موضوع توجه داشت.  

حسن پور با اشاره به اینکه برخی از شاخه‌های صنایع دستی کشور متأسفانه درحال انقراض است، گفت: شرایط بیمه‌ای برای هنرمندان صنایع دستی باید بهتر از قبل فراهم شود و مجلس جدید تحت عنوان گام دوم انقلاب، به امیدخدا قدم‌های خوبی در این زمینه برخواهد داشت.  

اعطای وام کم بهره از سوی ستاد اجرایی به فعالان صنایع دستی

علی جوادی معاون اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز با اشاره به این که دو بال این ستاد یعنی بنیاد برکت و بنیاد احسان در سال های اخیر به دلیل نیازهای پیش آمده مداخلاتی در حوزه اجتماعی کشور انجام داده اند، گفت: با رایزنی هایی که با دولت انجام دادیم صنایع دستی در رسته مشاغلی قرار گرفت که نیازمند بسته حمایتی هستند.  

وی از اعطای یک میلیون بسته غذایی به خانوار فعالان حوزه صنایع دستی که از شیوع کرونا آسیب دیدند خبر داد و گفت: ۱۵ هزار بسته غذایی دیگر در روزهای آینده به این افراد اعطا می‌شود. همچنین قرار شده است وام ۵ ساله با بهره ۴ درصد به فعالانی که در این حوزه متضرر شدند، اعطا شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)