برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

احتمال بازگشایی تالارهای پذیرایی قوت گرفت

«جمشید گلپور» روز چهارشنبه در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره نحوه حمایت از واحدهای صنفی آسیب‌دیده که میزان آن ۲۶ هزار میلیارد تومان اعلام شده، بیان کرد: دولت اعتباراتی در این زمینه در نظر گرفته و در اصناف نیز مشاغلی مشمول این موضوع شدند. ۱۵ شغل مشمول این طرح شده‌اند که تعداد قابل توجهی از آنها اصناف هستند.

وی ادامه داد: بسته حمایتی ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان بوده است؛ به واحدهایی که با دستور دولت تعطیل شدند ۱۶ میلیون و واحدهایی که تعطیلی آنها ناگزیر بوده است، ۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

به گفته این مقام مسوول مرحله اول پرداخت تسهیلات به واحدهای شامل پرونده بیمه آغاز شده و پرداخت به بخش‌های که خارج از پرونده بیمه هستند، در دستور کار است.

دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی با بیان اینکه آسیب به اصناف نوسان داشته است، افزود:  واقعیت این است که کلیه اصناف از موضوع کرونا آسیب دیدند که برخی آسیب‌ها بسیار شدید بوده است. مثلا تالارها که با دستور دولت تعطیل شدند، هنوز اجازه بازگشایی ندارند.

وی در این زمینه توضیح داد: مصوبه اولیه در ستاد ملی کرونا را گرفته‌ایم که تالارهای پذیرایی برای جلوگیری از آسیب بیشتر در مناطق سفید بازگشایی شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره مکانیزم نظارتی بر اصناف گفت: برای اینکه موضوع تخلفات صنفی را رصد کرده و سرعت دهیم، سامانه بازرسی و اطلاع رسانی قیمت راه‌اندازی که شکایت‌هایی در حوزه تقلب و گران‌فروشی روزانه ثبت شده و سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استان‌ها آن را بررسی می‌کنند.

  کلید سوالات کنکور دکتری ۹۹ یکشنبه منتشر می‌شود

دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت کالاها بعد از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: افزایش قیمت بر کسی پوشیده نیست اما نمی‌پذیرم که نظارتی بر آن وجود ندارد. منکر شرایط تورمی در کشور نیستیم اما هرکسی فراتراز سود قانونی کالایی عرضه کند قطعا مطابق قانون با آن برخورد می‌شود.

اجازه صادرات ماسک سه لایه داده نمی‌شود

گلپور با اشاره به تولید اقلام بهداشتی توسط اصناف بیان کرد: ۷۲ میلیون ماسک سه لایه صنعتی توسط اصناف تولید شده که تولید ۷۰ درصد این اقلام در کارگاه‌ها بوده است است.

وی با اشاره به آمار تولید دیگر اقلام تصریح کرد: تولید ماسک ان ۹۵ سه میلیون، دستکش جراحی ۶ میلیون ، دستکش معاینه ۳۲۲میلیون، دستکش یکبار مصرف ۱۵۱ میلیون، لباس یکسره ۹۴۴ عدد، الکل طبی ۲۶ میلیون لیتر و ژل ضد عفونی کننده ۱۲ میلیون لیتربوده است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه برای تامین مساک سه لایه مشکلی وجود ندارد، تاکید کرد: با این وجود اجازه صادرات ماسک سه لایه را نمی‌دهیم و میخواهیم قیمت آن را در هفته آینده کاهش دهیم.

وی در گزارشی از وضعیت اصناف کشور گفت: جایگاه بازار در تمام دوره‌ها مشهود بوده است و در دو دوره افزایش نرخ سوخت وهمچنین مقابله با شیوع کرونا همراهی بسیار مناسبی داشتند.

وی ادامه داد: حدود ۴۰۰ اتاق اصناف در کشور داریم که حدود هفت هزار انحادیه صنفی فعالیت داشته و حدود سه میلیون واحد صنفیبا پروانه کسب نقش افرینی می‌کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)