برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مجموعه تاریخی کردشت منطقه آزاد ارس به بخش خصوصی واگذار می‌شود

هادی میرزائی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجموعه کردشت گفت: صندوق احیاء به عنوان متصدی واگذاری ابنیه تاریخی به بخش غیردولتی است و در همین راستا در نشستی که با معاون فرهنگی گردشگری و اجتماعی منطقه آزاد ارس و سایر مدیران داشتیم مقرر شد مجموعه کردشت به بخش خصوصی واگذار شود و امیدواریم بتوانیم گام های موثری در واگذاری این بنا به بخش غیردولتی برداریم.

وی منطقه آزاد ارس را متمایز از سایر مناطق آزاد کشور عنوان کرد و افزود: احترام به ادیان و مذاهب مختلف و همسایگان مرزی با رعایت حفظ حدود و اقتدار ملی در ارس به وفور مشاهده می شود که این یکی از قابلیت ها و شاخص های ویژه ارس است که متمایز با تمام مناطق  کشور می باشد.

میرزائی در ادامه با تاکید بر اینکه احیای آثار فرهنگی تاریخی پلی برای انتقال ارزش های تاریخی و پایدار به آینده است؛ عنوان کرد: به رغم تمام محدودیت های مالی، آثار تاریخی ارزشمند متعلق به همه ادیان به بهترین وجه در منطقه آزاد ارس مرمت و نگهداری شده است تا بعنوان یک دستاورد برای همه دوره ها و گردشکران عرضه شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه ازاد ارس نیز توجه به آثار تاریخی و جذب گردشگران این حوزه را یکی از استراتژی های منطقه ازاد ارس عنوان کرد و گفت: منطقه ازاد ارس تمام تلاش خود را جهت حفظ، نگهداری و مرمت ابنیه تاریخی موجود در منطقه بکار می برد تا این ثروت را به یک نقطه پرقوت و ارزشمند برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کند.

  ورود بخش خصوصی به دانشگاه دستاوردهای ارزنده‌ای داشته است

یوسف داداش زاده مهمترین هدف از توجه ویژه به حفظ ابنیه تاریخی در ارس را انتقال ارزش های تاریخی به آینده و پایدار سازی ارزش ها دانست و افزود: ضروری است  با همکاری مشترک با این صندوق نسبت به شناسایی سرمایه گذاران متخصص و متعهد این حوزه اقدام کنیم تا ارزش این آثار حفظ شود.

مجموعه تاریخی کردشت در ۸۰ کیلومتری شرق جلفا پس از گذر از پایانه مرزی نوردوز و روستای دوزال در روستای تاریخی کردشت قرار دارد.

این مجموعه شامل هشت بنای تاریخی از جمله حمام بزرگ، عمارت، حمام کوچک، مسجد غریب، دیوانخانه، یخچال، قلعه کردشت و ساخلو’ پادگان نظامی ‘ بوده و قدیمی ترین آنها ‘مسجد غریب’ مربوط به دوره زندیه است. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)