برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آغاز مهلت مجدد ثبت‌نام کاردانی نظام جدید از ۱۸ تیرماه

فاطمه زرین آمیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: نخستین مرحله ثبت نام در پذیرش با آزمون و بدون آزمون کاردانی نظام جدید برای دانشگاه های فنی و حرفه ای و غیردولتی غیرانتفاعی روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه به پایان رسید.

وی آمار داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون را ۱۱۳ هزار و ۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: این داوطلبان روز جمعه ۱۴ شهریورماه می توانند در رشته های با آزمون شرکت کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از مهلت دوباره ثبت نام برای داوطبانی که در مرحله نخست از نام نویسی جا مانده اند، خبر داد و خاطرنشان کرد: داوطلبانی که تمایل دارند در رشته های با آزمون و بدون آزمون کاردانی نظام جدید ثبت نام کنند از ۱۸ تا ۲۲ تیرماه با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

زرین آمیزی درمورد رشته های این دوره از پذیرش کاردانی نظام جدید گفت: در ۲ هزار و ۷۲۶ رشته محل بدون آزمون، تعداد ۱۰۰ هزار و ۹۵۶ نفر و در رشته های با آزمون ۱۵۱ هزار و ۵۲۹ نفر در سه هزار و ۷۴۳ رشته محل پذیرفته می شوند.

وی درباره دانش آموزان واجد شرایط برای شرکت در کاردانی نظام جدید یادآور شد: دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای، کاردانش یا شاخه نظری سال جاری همچنین دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه ای، کاردانش یا شاخه نظری سال ۹۵ و قبل از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی و ارایه آن ندارند.

  اشتیاق جوانان پره سری به توسعه صنایع دستی و نیازهای حمایتی آنها

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره هزینه ثبت نام اظهار داشت: داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، نسبت به پرداخت مبلغ ۳۷ هزار تومان اقدام کنند و اگر داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های دانشگاه های غیردولتی است باید ۹ هزار و ۳۰۰ دیگر پرداخت کند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)