برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فرهنگسرای سرو تهران صاحب مدرسه صنایع دستی می‌شود

رویا فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این مدرسه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و شعار سال ۱۳۹۹ «جهش تولید» و با هدف حمایت از هنرمندان، ترویج آموزش صنایع دستی استان‌ها و آشنایی شهروندان منطقه ۶ تهران با صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی یک روزه، نمایشگاه دائمی و موقت، همایش‌های آموزشی تخصصی، آشنایی هنرجویان با بسته‌بندی، بازاریابی و صادرات از جمله برنامه‌های مدرسه صنایع دستی فرهنگسرای سرو است.

فتحی افزود: ۲۳ کارگاه آموزشی با حضور اساتید به‌نام و طراز اول کشور در این مدرسه دایر می‌شود که کارگاه‌های معرق چوب، قلم‌زنی، خاتم‌کاری، زیورآلات سنتی، مینیاتور و میناکاری از جمله آنهاست.

رئیس فرهنگسرای سرو بیان کرد: هنرجویان پس از حضور در این دوره‌ها و کسب نمره قبولی گواهینامه‌ای معتبر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به صنایع دستی کشور اظهارداشت: امسال به مناسبت هفته صنایع دستی قصد داریم مدرسه صنایع دستی را با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در فرهنگسرای سرو راه‌اندازی کرده تا با تمرکز بیشتری به این موضوع بپردازیم.

فتحی اظهارداشت: ایجاد این محیط آموزشی می‌تواند زمینه‌ساز ذوق، اشتغال، انتقال تجربه و دانش هنرمندان شده و زمینه اشتغال بانوان و کارآفرینان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی را فراهم کند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ تهران ابراز امیدواری کرد: این مدرسه تبدیل به محلی برای هم‌افزایی اساتید رشته صنایع دستی و آموزش هنرهای دستی به دانش‌آموزان و سایر علاقه‌مندان در این حوزه شود.

  لزوم تأمین زیرساخت‌های صادرات بخش کشاورزی

به گفته فتحی، پیش از این نیز دو مدرسه صنایع ‌دستی در فرهنگسرای اشراق در منطقه چهار و بوستان المهدی در منطقه ۹ تهران آغاز به‌ کار کرده است.

آئین افتتاح سومین مدرسه صنایع دستی تهران با حضور مسئولین سازمان فرهنگی هنری شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اساتید رشته صنایع دستی روز سه‌شنبه(۲۷ خرداد) ساعت ۱۰:۳۰ با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر (عج) ضلع شمالی بوستان ساعی کوی ساعی دوم برگزار خواهد شد.

۲۰ تا ۲۷ خردادماه هفته صنایع دستی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)