برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مقاله محققان ایرانی جزو مقالات یک درصد برتر نانوتکنولوژی شد

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد، محققان پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی موفق شدند با اصلاح و بهبود یک روش تشخیصی جدید با بهره گیری از نانو تکنولوژی و چاپ مقاله مرتبط با آن در یکی از مجلات گروه نشریه معتبر نیچر، جزو مقالات یک درصد برتر حوزه موضوعی نانو تکنولوژی شوند.
کیوان مجیدزاده رییس پژوهشکده سرطان مهتمد و نویسنده مسئول این مقاله گفت: نانو تکنولوژی پنجره بزرگی را برای تشخیص سریع و زودهنگام بیماری ها به روی محققان گشوده است.
وی افزود: این مقاله به روشی در بهینه سازی تکنیک جدید تشخیص بیماری ها از جمله سرطان با بهره گیری از یک نانو کامپوزیت بر پایه گرافن/ نانو ذرات نقره / پلی آنیلین اشاره دارد. نانو کامپوزیت جدید تولید شده، قادر است عملکردهای تشخیصی را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده و حساسیت، دقت و سرعت پاسخ دهی را افزایش دهد.
مرتضی نقیب عضو هیئت علمی دپارتمان پژوهشی فناوری های بین رشته ای پژوهشکده سرطان معتمد نیز با اشاره به اینکه این طراحی و دستاورد حاصل کار پژوهشی محققان این دپارتمان بوده است، اضافه کرد: 2 مقاله در مجله Biosensors and Bioelectronics توسط محققان این دپارتمان به چاپ رسیده که در آن چگونگی امکان تشخیص ۲ بیومارکر مهم سرطان پستان در مدت زمان کم و با هزینه پایین و دقت بالا (در حد دو سلول) ذکر شده است.
وی افزود: مقاله مذکور جزو ۱۰۰ مقاله اول دانلود شده (Most Downloaded) توسط محققان دنیا در سال ۲۰۱۹ و همچنین در فهرست برتر مقالات و highly suited قرار گرفت.
عنوان مقاله مذکور از لینک طریق https://www.nature.com/articles/s۴۱۵۹۸-۰۱۸-۳۷۵۷۳-۹ قابل ملاحظه است.
«Sandwich-structured nanoparticles-grafted functionalized graphene based ۳D nanocomposites for high-performance biosensors to detect ascorbic acid biomolecule»

  مواد اولیه تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک قابل تامین است

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)