برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

الزام تولیدکنندگان لوازم‌خانگی به درج قیمت در سامانه ۱۲۴

به گزارش روز سه‌شنبه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با توجه به تصمیمات ستاد تنظیم بازار در مدیریت و کنترل بازار لوازم‌خانگی و شفاف‌سازی بازار عرضه این محصولات برای مصرف‌کنندگان و ضرورت جلوگیری از  سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب در سودجویی از شرایط بازار، با اطلاع رسانی مکرر این سازمان به همه شرکت‌ها و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی مبنی بر درج قیمت کالاهای خود در سامانه ۱۲۴، این شرکت‌ها موظفند تا پایان امروز نسبت به درج یا تکمیل اطلاعات قیمتی کالاهای خود از طریق این سامانه اقدام کنند.

بدیهی است از این پس ملاک قیمتی کالاها و لوازم خانگی عرضه شده در بازار سامانه۱۲۴ بوده و بازرسان ویژه این سازمان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های صنفی در بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی اطلاعات درج شده در سامانه ۱۲۴را ملاک عمل قرار خواهند داد.

اطلاعیه سازمان حمایت می‌افزاید: از این پس درج نشدن قیمت در این سامانه از سوی بنگاه‌های تولید و اقتصادی تخلف محسوب شده و در صورت کشف کالا بدون درج قیمت در سامانه مذکور ضمن لحاظ تخلف گران‌فروشی، از مصادق عرضه خارج از شبکه نیز محسوب خواهد شد.

بر این اساس، اصناف و واحدهای توزیعی موظفند در عرضه کالاهای خود ضمن توجه به اطلاعیه های صادره، قیمت اعلام شده از سوی این سازمان را نیز ملاک عمل قرار دهند.

تاکنون ۲۶ شرکت لوازم خانگی، اطلاعات قیمتی حدود ۶۰۰ قلم کالای خود را در سامانه ثبت کرده اند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  «روایتی دگر» از «معنی فاصله»