برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سفرهای دریایی به جزایر هرمزگان محدود شد

الله مراد عفیفی پور روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با توجه به تصمیم اتخاذ شده در ستاد مدیریت مبارزه با ویروس کرونا در هرمزگان، تمامی خدمات در بنادر مسافری و رفت وآمدهای دریایی در روزهای پایانی هفته ( ۲۸،  ۲۹ و ۳۰) خردادماه به شکل محدود و از ساعت هشت صبح تا ۱۸ بعدازظهر صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: همچنین علاوه بر محدودیت‌ در بنادر مسافری، حمل خودرو نیز از مسیر (پهل) بندرخمیر به (لافت) قشم از امروز چهارشنبه تا روز جمعه در ساعت یاد شده انجام می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: تداوم محدودیت‌های سفر دریایی و حمل خودرو به جزایر استان از شنبه اول تیرماه منوط به تصمیم ستاد مبارزه با کرونای هرمزگان است.
عفیفی پور تاکید کرد: محدودیت تردد به جزایر هرمزگان جهت حفظ سلامت هموطنان و انجام اقدام‌های کنترلی، مراقبتی و بهداشتی در بنادر و شناورها صورت گرفته که انتظار می‌رود همگان با مدیریت زمان سفر و پرهیز از مراجعه به بنادر و شناورهای غیرمجازی که بدون ابتدایی ترین ملزومات ایمنی و بهداشتی می‌باشند، سلامت خود را به خطر نیاندازند.
کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

  آیا مکمل ملاتونین به افزایش حافظه کمک می‌کند؟

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)