برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

شیوه ارزیابی و نمره‌دهی دانشگاه شریف اعلام شد

داود رشتچیان امروز شنبه در اطلاعیه که دانشگاه شریف منتشر کرد، افزود: با توجه به اعلام تصمیم قطعی دانشگاه مبنی بر غیرحضوری بودن امتحانات پایان نیمسال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، در جلسه اخیر شورای مشترک آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، موضوع شیوه­‌های پیشنهادی برای نمره‌دهی در نیم­سال جاری به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: از جمله معیارهای مهم در نظر گرفته شده برای ارزیابی شیوه‌ مطلوب نمره‌دهی می‌توان به حفظ کیفیت آموزش، رفع نگرانی دانشجویان برای تغییرات معدل کل، حفظ اعتبار نمره‌ دانشگاه، رفع نگرانی اساتید برای نبود قطعیت نمرات، حفظ انگیزه  دانشجویان برای یادگیری، ممانعت از ایجاد انگیزه برای تخلف و انجام فعالیت غیرحرفه‌ای در امتحانات، امکان مقایسه‌ عملکرد دانشجویان در موارد مورد نیاز، حفظ انگیزه‌ اساتید برای ارزیابی دقیق و مستمر، حفظ نظام نمره‌دهی دانشگاه و یکپارچگی کارنامه‌ دانشجویان، همچنین در نظر گرفتن احتمال تکرار آموزش مجازی در نیمسال آینده (در صورت ادامه وضعیت شیوع کرونا) است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف ادامه داد: این معیارها از نظر درجه‌ اهمیت دارای وزن‌های متفاوتی است. با در نظر گرفتن تمامی ابعاد مسئله از جمله معیارهای فوق‌الذکر و در نظرخواهی از دانشکده‌ها، در نهایت در جلسه شورای مشترک آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه متشکل از دو نماینده از هر دانشکده و مدیران امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی، رای‌گیری نهایی در خصوص شیوه مطلوب نمره‌دهی انجام و نمره‌دهی مرسوم صفر تا بیست به عنوان شیوه‌ مناسب انتخاب شد. 

رشتچیان درباره  تسهیلات مربوط به تبدیل نمره درس به P یا W  گفت: این تسهیلات به دو شیوه انجام می شود. نخست اینکه دانشجویان همه مقاطع می‌توانند پس از ثبت قطعی تمامی نمرات این نیم­سال در کارنامه و در بازه زمانی که در نیم­سال تحصیلی آتی (۱۴۰۰-۱۳۹۹) توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تعیین و ملزومات آن در سامانه آموزش لحاظ خواهد شد، تقاضای تبدیل یکی از نمرات دروس خود به P  (در صورت قرار گرفتن نمره اخذ شده در محدوده قبولی عنوان پاس شدن جلوی درس منظور می‌شود) و همچنین یکی دیگر از نمرات دروس خود به W ( به دلیل نگرفتن نمره توسط دانشجو، می‌تواند آن را حذف کند) را داشته باشند.

  سهم ۲۷ درصدی بازار عراق از صادرات ایران در هفت ماه سال ۹۹

وی ادامه داد: در صورت استفاده از گزینه تبدیل نمره یک درس به W، تعداد واحدهای باقیمانده در این نیم ­سال برای دانشجویان کارشناسی نباید کمتر از ۸ واحد و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نباید کمتر از ۶ واحد شود. البته این تسهیلات برای دانشجویانی که قبل از آغاز ترم تحصیلی آینده فارغ التحصیل می­‌شوند، نیز در بازه زمانی انجام امور فارغ التحصیلی قابل استفاده خواهد بود.

 معاون آموزشی دانشگاه شریف درباره شیوه‌های پیشنهادی برگزاری آزمون‌های غیرحضوری، یادآور شد: مجموعه‌ای از راهنمایی‌ها و آداب شرکت در این گونه آزمون‌ها برای دانشجویان و اساتید تهیه و به زودی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

رشتچیان خاطرنشان کرد: با کوشش، همت و همدلی دانشجویان و توجه خاص اساتید دانشگاه و با یاری خداوند متعال، آزمون‌های پایانی و سایر امور مرتبط با ارزیابی دروس نیمسال جاری به بهترین شکل ممکن به سرانجام خواهد رسید.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)