برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تامین ارز نهاده های کشاورزی از محل صادرات محصولات گلخانه ای

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، محمدرضا طلایی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات ساخت ساختمان اداری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز که همزمان با هفته جهاد کشاورزی وسالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: امروزه دیگر  ارز از محل صادرات نفت تامین نمی شود و بایستی ارز مورد نیاز را از محل فروش محصولات صادراتی به دست بیاوریم.
وی اظهار داشت: امروزه خوشبختانه با اجرای موفق برنامه های تولید محصولات کشاورزی و افزایش بهره وری شاهد این هستیم که در بحث غذا هیچ کمبودی را شاهد نباشیم.
وی گفت: اکنون در تحریم و کرونا شرایط سختی را تجربه می کنیم به طوریکه تقریبا تمام حوزه های اقتصادی در کشور علاوه بر بخش کشاورزی مشکلات زیادی داشته اند ولی با کمک قوه های سه گانه کشور به بخش کشاورزی شاهد این بودیم که مشکلی در جامعه بابت تامین غذا وجود نداشته باشد.
طلایی با بیان اینکه به همین دلیل توقع از وزارت جهاد کشاورزی بسیار بالا است، افزود: با نامگذاری سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری در سال جاری، دستور و تکلیف در وزارتخانه تشکیل جلسات ستاد جهش تولید از نخستین روزهای سال بود.
وی اظهار داشت:‌ برای تحقق شعار مقام معظم رهبری باید به طور جدی در کنار کشاورزان باشیم.
وی تحقق برنامه جهش تولید را وابسته به اعتبار ندانست و گفت: امروزه باید برای کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری برنامه داشته باشیم. 
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اعتقاد داریم با همین منابع در اختیار، تولیداتمان خیلی بیش از آنچه هست که باید باشد لذا بایستی در همراه با اجرای وظایف خود در این بخش اهمیت ویژه ای نیز به برنامه های جهش تولید قایل شویم تا عملکرد قابل قبولی را تا پایان سال جاری ارایه دهیم.
وی با بیان اینکه با زحمات و درایت کشاورزان به طور حتم این برنامه تحقق می یابد، افزود: یکی دیگر از برنامه بر اساس دستور مقام معظم رهبری خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک است که در شرایطی که این محصولات به راحتی وارد کشور می شود و عده ای می گفتند که وارد کردن ارزان تر از تولید تمام می شود، ایشان بر خودکفایی در این محصولات تاکید داشتند.
طلایی اضافه کرد: خودکفایی در محصول گندم نشان داد که اگر شرایط سخت آن زمان را تحمل نکرده و همت والا در این خصوص وجود نداشت امروز با شرایط سختی در واردات گندم روبرو بودیم.
وی با بیان اینکه موضوع گندم یک اولیه ای بوده، تصریح کرد: ولی در موضوع تمام محصولات استراتژیک و نهاده ها برنامه داریم.
وی یکی از برنامه های اصلی خودکفایی را در روغن دانست و گفت: تا چندی پیش بیش از ۹۰ درصد روغن مورد نیاز کشور از واردات تامین می شد در حالیکه امروز به حدود ۷۴ درصد رسیده است و با برنامه ریزی های انجام شده تا ۵ سال آینده این رقم به ۵۰ درصد خواهد رسید.
طلایی بر تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی نیز تاکید کرد و افزود: با تکمیل زنجیره تولید به دنبال آن هستیم تا بخش فروش و حوزه بازرگانی را تکمیل کنیم.
آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساختمان اداری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در میدان سپاه کرج با حضور جمعی از خانواده های معظم شهداء،جهادگران و سنگرسازان بی سنگر استان

  مستند سازی تپه‌ها و محوطه‌های شناسایی شده در جنوب کرمان

برگزار شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)