برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اقامتگاه سنتی پایتخت با حضور وزیر میراث فرهنگی بهره برداری شد

به گزارش ایرنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر چهارشنبه در این مراسم با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم ما توجه به پهنه های تاریخی و فرهنگی شهر تهران است گفت: سالها پیش کتاب پهنه های پایتخت در جهت حفاظت و حمایت بیشتر بافت شهری تهیه شد تا مشکلی در قبال تعرض و تخریب احتمالی برای این آثار به وجود نیاید.

وی تاکید کرد: این کتاب اطلاعات ۱۴ پهنه ارزشمند را در خود جای داده است تا به مرور آنان را ثبت ملی کنیم.  

مونسان مهم ترین وظیفه این وزارت خانه را حفاظت از آثار تاریخی و ارزشمند دانست و گفت: به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران نیز تاکید شده که اجازه تخریب و تعرض بناهای تاریخی و واجد ارزش را ندهد و این آثار را از معرض تخریب در امان نگه دارد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این مراسم گفت: همکاری میان شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی باعث شده تا رونق خاصی در بخش اقامتگاه‌های هتلی به وجود آورد که در صدد هستیم تا این رویکرد را در مناطق پرظرفیت استان مورد توجه قرار دهیم.

 اقامتگاه سنتی افتتاح شده در این مراسم با هزینه شخصی با اعتباری حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسید که روزانه می تواند زمینه پذیرش ۳۰ توریست خارجی را با هزینه‌ای ارزان فراهم کند.

این اقامتگاه با ۳۰۰ متر مربع زیربنا و در ۲ طبقه ساخته شده که عمر آن ۸۰سال تخمین زده می شود.

اقامتگاه بوم گردی سنتی گردشگران خارجی در خیابان انقلاب- خیابان فلسطین، خیابان لبافی نژاد، نرسیده به خیابان ابوریحان – نبش کوچه باقری است.

  رشد ۳۳ درصدی صید فانوس ماهیان در آب‌های عمان

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)