برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

موردی از ابتلا به کرونا بین گردشگران چینی در اصفهان مشاهده نشده‌است

فریدون اله یاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تمهیدات لازم برای رصد شرایط فعلی با کمک مرکز بهداشت اتخاذ شده و تاکنون وضعیت عادی بوده است.

وی ادامه داد: قرار بود برنامه‌های گردشگری این استان در ماه جاری همزمان با سال جدید چینی و به منظور جذب بیشتر گردشگران این کشور آسیایی انجام شود که به دلیل شیوع ویروس کاهش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اضافه کرد: بدون تردید حوادث اخیر همچون سرنگونی هواپیمای اوکراینی در ایران و شیوع ویروس مذکور در بسیاری از کشورها بر صنعت گردشگری کشور و هم اصفهان تاثیر داشته است اما این شرایط موقتی خواهد بود و در آینده‌ای نزدیک شرایط عادی خواهد شد.

اله یاری خاطرنشان کرد: موضع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تابع وزارتخانه است و برای بهبود شرایط تلاش خواهیم کرد.

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی  شهر “ووهان” چین بروز یافت، هم‌اکنون علاوه بر ۳۰ استان چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه نیز گسترش یافته است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» محسوب می‌شود دوره نهفته‌ای از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر باعث شده تا زمانی که علائمی همچون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند آنها از بیماری خودآگاهی نیابند و ضرورتی هم برای رفتن به بیمارستان نبینند.

اتباع جمهوری خلق چین از ۲۵ تیر ۱۳۹۸ مجاز هستند بدون اخذ روادید به جمهوری اسلامی ایران وارد شوند و در هر بار ورود به مدت ۲۱ روز در کشور اقامت داشته باشند.

  آغاز فصل جدید برنامه تلویزیونی پایان ناباروری

در سال گذشته میلادی ۵۲ هزار و ۸۰۰ گردشگر از چین به ایران سفر کردند و پیش‌بینی‌ها این است که با لغو روادید، شمار آنها به‌سرعت افزایش یافته و در آینده‌ای نه چندان دور به یک میلیون نفر برسد.

شروع سال نو چینی در ماه بهمن (۲۱ ژانویه تا ۱۸ فوریه) است. در این بازه زمانی حلول ماه جدید (روز نخست ماه قمری) روز اول سال نو چینی است.

از ابتدای امسال تا آذر بیش از ۳۳۰ هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان سفر کردند که بیشترین تعداد گردشگران ورودی به استان از کشورهای آلمان، فرانسه، چین، اسپانیا، ترکیه، ژاپن، یونان، تایلند و استرالیا بودند. ورود تعداد گردشگران چینی در این مدت ۲۳ هزار نفر اعلام شده است.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یک‌هزار و ۹۳۴ روستاست و بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

این خطه تاریخی همچنین در کنار بیش از ۶۰۰ باب خانه تاریخی، دارای ۹۰ موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت دولتی و خصوصی است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)