برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رشد ۴ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، « سید محمدتقی طباطبایی» افزود: بر اساس نتایج آنالیز گندم‌های خریداری شده‌ امسال، کیفیت برای پخت نان خوب است.

وی ارزش گندم‌های خریداری شده را بیش از ۸۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارداشت: خوزستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، گلستان ۶۷۰ هزار تن، فارس ۴۲۹ هزار تن و ایلام با ۲۰۳ هزار تن پیشتازخرید گندم در کشور هستند.

مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره کیفیت گندم‌های خریداری شده برای نان گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش های غلات از تعداد ۶ هزارو ۲۱۶ نمونه گندم آزمایش شده، میزان پروتئین ۱۲.۳ درصد ثبت شده که در محدوده استاندارد قرار دارد و  برای پخت نان مناسب و کیفی است. 

طباطبایی با بیان اینکه  آرد در کشور مطابق استاندارد ۱۰۳ تولید می‌شود، تصریح کرد: کیفیت نان سنتی نیز در آخرین ارزیابی در اردیبهشت ماه از ۷۳۶ نمونه، نمره کیفیت ۸۶.۲ را به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: طی یک هفته گذشته ۱۴۰ هزار و ۴۴۱ تن گندم در سامانه سیفا و ۱۵۶ هزار و ۷۶۴ تن آرد از طریق سامانه آرد به فروش رفته است.

مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی ۲۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در ۲۵ استان کشور با ارزش ۹ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال است. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  سفیر ایتالیا: از روابط اقتصادی تهران و رم حمایت می‌کنیم