برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تفاهم‌نامه‌همکاری شورای اسلامی استان تهران و کمیسیون ملی یونسکو به امضا رسید

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین در این مراسم که شامگاه دوشنبه در محل مسجد جامع تاریخی ورامین برگزار شد اظهار کرد: شهرستان ورامین از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگ و هنر اسلامی برخوردار است که نماد مهم این ظرفیت، مسجد جامع ۷۰۰ ساله‌ای است که به عنوان یکی مهمترین بناهای استان تهران و کشور جلوه‌گری می‌کند.

حسن فرجی افزود: سه اثر مهم تاریخی شهرستان ورامین شامل مسجد جامع، برج تاریخی علاءالدوله و امامزاده یحیی(ع) نه تنها در کشور، که در جهان شناخته شده‌اند و هم‌اکنون بخشی از محراب امامزاده یحیی(ع) در موزه‌های بزرگ جهان نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: این سه اثر مهم و تاریخی که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، ظرفیت ثبت شدن در آثار جهانی را دارد تا بیش از گذشته شناخته شده و زمینه توسعه فعالیت‌های آنان در جذب گردشگر فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین گفت: شهرداری ورامین در راستای حفاظت از مسجد جامع ورامین، با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال نسبت به بهسازی محوطه بیرونی آن اقدام کرد تا گردشگران در فضایی مناسب از این اثر مهم تاریخی بازدید کنند.

فرجی افزود: شهرستان ورامین با وجود برخورداری از ۷۸ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی از داشتن اداره میراث فرهنگی بی‌بهره است و این آثار توسط یک دفتر نمایندگی اداره می‌شود که ارتقاء این دفتر، به رشد و توسعه صنعت گردشگری کمک شایانی می‌کند.

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه شورای اسلامی استان تهران و کمیسیون ملی یونسکو با هدف ایجاد فضای گفتگو و تبادل فرهنگی در گسترده استانی، شهرستانی، شهری و روستایی، ترویج فرهنگ همکاری و گفتگو میان مدیران شهری و کنشگران فرهنگی استان، انتقال و تبادل تجربه مدیریت شهری استان تهران در گسترده منطقه ای و جهانی، پیشبرد آموزش همکاری در زمینه‌های فرهنگی، پیشبرد هنر عمومی در شهرستان‌های استان، پیشبرد گسترش همکاری فرهنگی و هنری با توجه به بایسته‌های بومی نهاهای استانی، شهری و روستای در راستای شبکه‌های تخصصی یونسکو، پاسداری و به‌سازی پایگاه میراث فرهنگی در استان تهران با همکاری شورهای اسلامی استان استان، شهرها و روستاها، زمینه سازی برای دگرگوی شهرهای استان در راستای الگوی شهرهای پایدار و پیوستن شهرهای استان تهران به پویش شهرهای یاد گیرنده منعقد شد.

  کنکور سراسری ۹۹ در یک نگاه

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)