برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

درج قیمت ۱۵۰۰ قلم لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس تابش» در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار با تأکید بر اینکه معیار قیمت در بازار سامانه ۱۲۴ است، افزود: مردم می‌توانند با استعلام قیمت از این سامانه، گران فروشی‌ها در بازار را به سازمان حمایت گزارش دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: بازرسان سازمان حمایت، بازرسان سازمان‌های صنعت استانی، اتاق اصناف و ناظران افتخاری بر پایه اطلاعات موجود در این سامانه اقدامات برخوردی خود را انجام خواهند داد.

تابش با یادآوری اینکه در سامانه ۱۲۴ باید علاوه بر قیمت، برند کالا نیز ثبت شود، گفت: هر مسیری به غیر از مسیر ۱۲۴، عرضه خارج از شبکه محسوب می‌شود و مورد اقدام قانونی و تعزیری قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: سامانه ۱۲۴ همچنان برای ثبت قیمت و برند شرکت‌های لوازم خانگی باز است و این سامانه همواره فعال خواهد بود.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: بیش از ۹۷ درصد کالاهای بازار مربوط به شرکت‌هایی است که به ثبت قیمت و برند خود در سامانه ۱۲۴ مبادرت ورزیدند.

تابش با یادآوری اینکه برخورد با متخلفان بازار حلقه آخر تنظیم بازار است، ادامه‌داد: پیش از هر اقدامی برای تنظیم بازار، تأمین و فراوانی کالا در اولویت است و قیمت و موضوعات برخوردی در مرحله بعدی هستند.

قیمت اقلام لبنی

وی در خصوص قیمت اقلام لبنی در بازار نیز افزود: قیمت ۱۰ قلم از کالاهای لبنی مشمول قیمت‌گذاری تکلیفی است و بقیه از طریق خوداظهاری انجام می‌شود و پس از ثبت در ۱۲۴ باید اقدام به فروش شوند.

معاون وزیر صنعت گفت: جلسات مختلفی با انجمن های مرتبط صنایع لبنی درخصوص تنظیم و کنترل بازار این حوزه داشتیم و به تفاهم‌های خوبی رسیدیم.

  پژوهشگاه ابن سینا دانشجوی خارجی جذب می‌کند

وی در خصوص موضوع قیمت گوشت مرغ، خاطرنشان کرد: تا روز چهارشنبه که جلسه فوق العاده‌ای در این زمینه تشکیل می‌شود، شرکت پشتیبانی امور دام مکلف شد مرغ منجمد را در بازار برای حفظ تعادل در بازار عرضه کند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)