برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پیش‌بینی افزایش ۶۰ درصدی برداشت گندم در دامغان

سیدمحسن طباطبائیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: سال گذشته، چهار هزار و ۹۸۶ تن گندم در دامغان برداشت شد که میانگین برداشت به نسبت میزان اراضی ۳.۸ تن در هر هکتار بود.

 وی اضافه کرد: برداشت گندم از سطح یکهزار و ۲۳۰ هکتار از مزارع شهرستان دامغان از اول تیرماه آغاز شده است و تا اواسط مرداد در مناطق رودبار ادامه دارد. 

طباطبائیان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می شود بیش از هفت هزار و ۳۸۰تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان برداشت شود که عواملی نظیر بارندگی های مناسب پاییز و بهار، تغذیه مناسب مزارع و نظارت مستمر کارشناسان پهنه باعث افزایش تولید شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات ارائه شده به کشاورزان، توزیع بهتر بذر بوده است و میزان بذر توزیع شده بین کشاورزان در سال زراعی جاری حدود ۱۲۰ تن بود. 

طباطبائیان تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰ دستگاه کمباین شامل چهار دستگاه بومی و ۶دستگاه مهاجر در حال برداشت محصول راهبردی گندم در دامغان هستند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان در این شهرستان سه مرکز خرید را با ظرفیت ۳۵هزار تن فضای سیلویی و فضای انباری سازماندهی کرده است تا بتواند خرید گندم از گندمکاران را به خوبی انجام دهد. 

ارقام کشت شده گندم در شهرستان دامغان را آروم، حیدری، میهن، پیشگام، رخشان و سیوند شامل می‌شود.

۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت امروز آغاز می شود