برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۵۰ تن کود از مه‌ولات خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی روز شنبه در آیینی که به همین منظور برگزار شد با اشاره به اعمال تحریم‌های نفتی دشمنان و توقف صادرات گفت: باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم تا علاوه بر اشتغالزایی پایدار، شاهد رو نق بیش ‌از پیش وضعیت اقتصادی در کشور باشیم.

اورانی با ابراز خرسندی از حذف یارانه برخی محصولات افزود: باید بپذیریم یارانه‌ای که برای برخی محصولات پرداخت می‌شود نظام اجتماعی را به هم ریخته است ممکن حذف یارانه‌ها در ابتدا سخت باشد ولی آینده بسیار درخشان خواهد بود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در سال ۹۷ در خراسان خراسان به علت قیمت پایین چغندر قند ۱۷ هزار هکتار سطح زیر کشت داشتیم ولی از ابتدای امسال که ارز ۴۲ هزار ریالی از شکر برداشته شد و قیمت تضمینی چغندر عدد منطقی نیز یافت سطح زیر کشت این محصول به ۲۰ هزار هکتار افزایش یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در بحث ابریشم نیز به خاطر همین ارز ۴۲ هزار ریالی، این صنعت در استان و کشور در حال نابودی بود اما از زمانی که این ارز برداشته شد، پنج هزار جعبه نوغان در استان به ۱۲ هزار جعبه افزایش یافت و امسال نیز ۵۰۰ هزار تن پیله در خراسان رضوی تولید شد.

اورانی افزود: با روندی که امروز در بحث حذف یارانه‌ها اتخاذ شده، آینده بخش کشاورزی درخشان است و همه باید کمک کنیم تا موانع فراروی تولیدکنندگان و صادر کنندگان رفع شود.

وی از دو طرح تحقیقاتی تولید خوراک دام و طیور از ضایعات پوست سبز پسته خبر داد و گفت: استفاده از این  محصول فرآوری شده در دام شیری، افزایش سه کیلو شیر در شبانه‌روز و همچنین کاهش دوره تولید مرغ گوشتی از ۴۲ روز  به ۳۵ روز را به همراه دارد.

  پرداخت کمک‌های بلاعوض و استمهال وام‌ برای جبران زیان مرغداران

شرکت دانش بنیان شیمی گل فیض خراسان مستقر در مه‌ولات محصولات خود را  به کشورهای اسپانیا، افغانستان، پاکستان و برخی از کشورهای مشترک‌المنافع آسیای میانه صادر کرده است.

فیض‌آباد مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه‌ولات در ۲۱۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)