برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صادرات ریلی و زمینی به ترکیه جریان دارد

«مهرداد سعادت» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به بازگشایی مرز بازرگان گفت: خوشبختانه پس از بازگشایی مرز بازرگان، حجم تجارت و کالاهایی که می خواهد از خاک ترکیه ترانزیت شود به صورت بسیار محسوس افزایش داشته و بر اساس قولی که در زمان تعطیلی مرز داده بودیم، در تلاشیم فاصله تجاری رخ داده را جبران کنیم.

وی ادامه داد: آمار رسمی تجارت پس از بازگشایی مرز هنوز منتشر نشده چرا که کمتر از یک ماه از بازگشایی مرز گذشته است. با این حال، افزایش تعداد کامیون‌هایی که در مرز منتظر ورود به خاک ترکیه هستند نشان‌دهنده افزایش حجم صادرات به این کشور است و تعداد کامیون‌ها رفته رفته زیاد می‌شود.

سعادت با اشاره به تعطیلی مرز پس از شیوع کرونا تصریح کرد: سه ماه کامل هیچ تجارتی جز تجارت ریلی از مرز رازی نداشتیم و حجم عظیمی از کالاها زمین مانده بود. در این مدت محصولات کشاورزی با واگن صادر و مواد اولیه وارد می‌شد.

به گفته وی در این زمان صادرات بخش اعظمی از مواد پتروشیمی متوقف شده بود، چرا که صادرات محصولات کشاورزی در اولویت قرار داشتند.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با بیان اینکه تجارت از طریق ریل پس از بازگشایی مرز نیز ادامه دارد، افزود: برخی شرکت‌ها مسیر تجاری خود را عوض کرده و اکنون ترانزیت با ریل را ادامه می‌دهند، البته پیشتر نیز تجارت با ریل جریان داشته اما حجم آن بسیار کمتر بوده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  آتش زدن کتاب علمی ساحت عقل و منطق را خدشه‌دار می‌کند