برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

شعبه دوم ایستگاه نوآوری شریف تاسیس می‌شود

سجاد روستا آزاد روز شنبه در مراسم راه اندازی مرکز نوآوری رسانه های تصویری وصوتی در ایستگاه نوآوری شریف  افزود: ایستگاه نوآوری شریف زمین خاکی و غیر قابل استفاده به لحاظ فیزیکی و امنیتی بود، اولین سوله این ایستگاه  با ۵۰۰ متر وسعت در سال ۹۷ افتتاح شد و به دنبال آن تقریبا فضای ایستگاه نوآوری شریف در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید و درحال حاضر در این ایستگاه ۵۰۰  نفر درحوزه های نوآوری و فناوری این ایستگاه مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: : گام دوم ما در توسعه ایستگاه نوآوری شریف اجرای طرح جامع این ایستگاه در ۹ فاز با زیر بنای ۵۰ هزار متر مربع بوده است که ۶ هزار متر آن تا دو ماه آینده به ایستگاه نوآوری شریف اضافه خواهد شد.

روستا آزاد با یادآوری این که ایستگاه نوآوری شریف عملا با سرمایه بخش خصوصی فعالیت می کند یادآور شد: ‌شعبه دوم مرکز نوآوری شریف در مرکز شهر و با حمایت صندوق بازنشستگی صدا و سیما و معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری راه‌اندازی می‌شود، ایستگاه نوآوری شریف جز خانواده شریف است و در نظر داریم  با توسعه ایستگاه نوآوری شریف، زیر ساخت های ناحیه نوآوری شریف را توسعه دهیم.

مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و عبدالعلی علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما در مرکز نوآوری شریف گشایش یافت.

این مرکز گامی دیگر از سوی مرکز نوآوری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) برای ایجاد تنظیم گری موثر در فضای مجازی کشور است.
مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر با استقرار استارتاپ ها و شتابدهنده ها تلاش دارد ارتباط دو سویه با دانش بنیان ها برقرار کند و ظرفیت‌های بالقوه مراکز علمی برای حضور فعال در صنعت رسانه های صوت و تصویر فراگیر را بالفعل کند.
در حال حاضر ۶ استارت و یک شتابدهنده و آزمایشگاه نوآوری رسانه در این مرکز مستقر و فعال هستند.  
مرکز فناوری های مالکیت فکری یکی دیگر از زیرساخت های مرکز نوآوری صوت و تصویر است، حقوق مالکیت فکری، حلقه مفقوده شکل گیری یک زنجیره قدرتمند در تولید محتوای داخلی است با توجه به سرعت تحولات حوزه فناوری اطلاعات، مواجهه با این فناوری نیز باید با این فناوری صورت گیرد.
این مرکز با هدف حفظ حقوق مالکیت فکری بنیان گذاری شده که ابعاد آن ثبت محتوا و قابلیت استناد زمانی یا فناوری بلاکچین،  تشخیص محتوای دارای حقوق مالکیت فکری با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص اصالت اثر با تاکید توسعه تبلیغات است.

  کتابی با موضوع ایرانگردی در کرواسی منتشر شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)