برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آزمایش بالینی واکسن کرونای سنگاپوری مهرماه آغاز می‌شود

به گزارش روز شنبه خبرگزاری یونایتدپرس، مطالعات حیوانی واکسن بالقوه کووید-۱۹ محققان سنگاپوری آنقدر نویدبخش بود که آنها قصد دارند به آزمایش این واکسن بر انسان سرعت بخشند. ابتدا قرار بود که مرحله بعدی این آزمایش در ماه سپتامبر انجام شود اما اکنون تاریخ آغاز این آزمایش به ماه اوت موکول شده است.

این واکسن که توسط محققان دانشکده پزشکی Duke-NUS در سنگاپور ابداع شده است، از ماده ژنتیکی به نام پیام رسان RNA برای تحریک واکنش ایمنی در بدن استفاده می‌کند.

این واکسن زمانی که تزریق می شود، بدن را به ساخت پروتئین‌هایی مانند پروتئین‌های ویروس واقعی وادار می‌کند. بدن سپس متوجه می‌شود که سلول‌های عفونی شده با ویروس کرونا چه شکلی هستند و یاد می‌گیرد که چگونه با آنها مبارزه کند.

محققان اضافه کردند، بیشتر واکسن‌ها تنها پیشگیرانه هستند اما این واکسن ممکن است بتواند یک مورد فعال ویروس کرونا را نیز درمان کند. دکتر «یونگ اووی»، معاون برنامه بیماری‌های عفونی نوظهور در دانشکده پزشکی Duke-NUS در سنگاپور گفت: این واکسن «دو بازوی سیستم ایمنی» را فعال می‌کند. 

یک بازو با یاد دادن تشخیص این ویروس‌ها به بدن، از بروز عفونت ویروس کرونا پیشگیری کرده و بازوی دیگر سلول‌های عفونی شده را از بین ‌برده و مانع از انتشار این بیماری در بدن می‌شود. 

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص این واکسن گفت: مطالعات پیش بالینی این واکسن نشان داد که می‌توانیم هر دو بازوی واکنش سیستم ایمنی بدن را علیه ویروس کرونا ایجاد کنیم.  

به گزارش ردیاب واکسن نیویورک تایمز، محققانن سراسر جهان سرگرم ساخت بیش از ۱۴۰ واکسن علیه ویروس کرونا هستند. در حال حاضر ۱۸ واکسن بالقوه برای ایمنی و دوز صحیح در فاز ۱ یا ۲ کارآزمایی بالینی آزمایش شده اند و سه واکسن در آزمایش های فاز سه هستند که در این مرحله آزمایشات در مقایس بزرگ انجام می شود. 

  ضرورت توجه رسانه‌ها به نوآوری‌های حاصل از علوم‌ شناختی

محققان دانشکده پزشکی Duke-NUS تاکید کردند که هرگونه انتظار برای ساخت یک واکسن تا پایان سال جاری میلادی بسیار خوشبینانه است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)