برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صنعت خودروسازی پتانسیل رفع بیکاری جوانان را دارد

احمد نادری در نشست خبری همایش جهش تولید علم و صنعت در بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه علم و صنعت گفت: زمانی که از جهش تولید صحبت می کنیم، باید به امکانات بومی نیز توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: نگاه غربگرایانه می گوید ما نمی توانیم پیشرفت کنیم و این نگاه در مقابل گفتمان ما می توانیم که سردار سلیمانی پیشرو این گفتمان بود، قرار گرفته است.

نادری اظهار داشت:  امروزه دیدگاه ما می توانیم در حوزه خودرو سازی نمایان شده است و صنعت خودرو سازی پتانسیل اشتغال زایی در راستای رفع بیکاری جوانان را دارد.

نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: از سال ۱۹۴۹ تا ۲۰۲۰ هیچ کشوری جرات حمله به مواضع و پایگاه نظامی آمریکا را نداشت، ولی سپاه توانست. ما توانستیم موشک نقطه زن با برد بالا و ماهواره تولید کنیم و به کمک آن به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق حمله موشکی انجام دهیم.

 اتصال دانشگاه و صنعت ضرورت است

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه تصریح کرد: امروز در شرایط تحریمی اتصال بین دانشگاه و صنعت انتخاب نیست و یک ضرورت است.

مهدی عسگری ادامه داد: امروز ضرورت دارد سامانه ای برای اتصال دانشگاهیان با صنعت طراحی کنیم تا به درستی مسئله یابی شود و فاصله صنعت و دانشگاه کاهش یابد. 

وی تصریح کرد: صنعت ما باید اتصال ارگانیک با مراکز دانشگاهی داشته باشد و کمیسیون صنایع و معادن این آمادگی را دارد تا جهش تولید محقق شود.

بسیاری از محصولات با بیش از ۹۰ درصد قطعات ایرانی تولید می‌شوند

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) هم در این نشست گفت: با توجه عمیق به رهنمودهای مقام معظم رهبری و نکات موجود در بحث اقتصاد مقاومتی و جهش تولید می‌توان با پیشرفته‌ترین کشورهای صنعتی رقابت کرد و آن‌ها را پشت سر گذاشت.

  وزیر آموزش و پرورش از معلم خیر خوزستانی قدردانی کرد

امیر بیات با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم کشورهای توسعه یافته ارتباط صنعت و دانشگاه است، تصریح کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه سبب ارتقای سطح علمی و عملی در دانشگاه‌ها و صنایع می‌شود.

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایدرو عنوان کرد: اکنون کشور به جایگاهی رسیده است که بسیاری از محصولات با بیش از ۹۰ درصد قطعات ایرانی تولید می‌شوند. 

بیات گفت: نباید در صنعت سلیقه‌ای عمل کرد. چنین رفتاری موجب کاهش سرعت تولید ملی می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان گسترش و نوسازی در تلاش است تا ضمن برقراری تعامل لازم بین دانشگاه و صنعت قیمت تمام شده خودروهای ایرانی کاهش پیدا کند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)