برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رشد ۸ درصدی بیماران کرونایی تهران و احتمال اعمال محدودیت‌های جدید

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر «علیرضا زالی» ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به کرونا از وضع هشدار دهنده این بیماری در کل کشور خبر داد.

وی افزود: متأسفانه مجموع آمار مبتلایان به کرونا نشان از وضع هشدار دهنده این بیماری در کل کشور است. 

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره وضع مبتلایان به کرونا در پایتخت نیز خاطرنشان کرد: شهر تهران همچنان با سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا روبرو است.

زالی ادامه داد: در ۲۴ ساعتی که گذشت بالغ بر ۴۲۵ بیمار جدید در بخش های عادی و ۱۰۲ بیمار نیز در بخش های ویژه بیمارستان های شهر تهران بستری شدند.

وی همچنین از رشد ۱.۶ درصدی مراجعان به بخش های بهداشتی شهر تهران با علایم بیماری کرونا خبر داد و گفت: در بخش درمان نیز ۵ درصد رشد بیماران سرپایی را شاهد بوده ایم. 

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به رشد ۸ درصدی بیماران کرونایی در بخش های عادی و ویژه تهران اظهار کرد: سهمی که از مجموع مراجعان به بخش های بهداشتی و درمانی اعلام شده و افرادی که نیازمند دریافت خدمات مداخله ای بستری هستند نیز  ۸ درصد گزارش شده است.

به گفته  دکتر زالی، اعمال محدودیت های جدید با توجه به وخامت شیوع گسترده کرونا براساس شرایط مختلف مناطق ضروری است.

وی آمار روزهای اخیر را بازتاب تغییرات ۲۵ تا ۳۰ روز قبل دانست و گفت: به نظر می رسد سهم سفرهای خردادماه در افزایش بار مراجعان چشمگیر است و طبیعتاً سفرهای تابستانی هم می تواند خطرآفرین باشد.

  صدور مجوز برای ۱۱ مرکز گردشگری کشاورزی در ۵ استان

زالی تصریح کرد: به رغم شتابی که در بازگشایی ها وجود دارد، رعایت شیوه نامه ها و پروتکل ها کمرنگ تر شده که می تواند منجر به افزایش آمار شود.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، استفاده نکردن از ماسک، برگزاری مراسم عروسی و عزا و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بدون رعایت پروتکل ها را از دیگر دلایل افزایش آمار ابتلا به کرونا اعلام کرد.

زالی با اشاره به رویکرد ستاد ملی مبنی بر بازگرداندن محدودیت ها در صورت افزایش نگرانی ها، عنوان کرد: ستاد بیماری کرونا در تهران هم بسته پیشنهادی ۶گانه خود را به ستاد ملی برای اعمال محدودیت ها اعلام کرده و منتظر تصمیم ستاد ملی هستیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)