برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

امکان شرکت داوطلبان مبتلا به کرونا در کنکور دکتری و کارشناسی ارشد فراهم شد

فاطمه زرین آمیزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: یک هفته قبل از برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری ۹۹ برای داوطلبانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، امکان خوداظهاری فعال می شود.

وی افزود: بر اساس این خوداظهاری، داوطلبانی که به کووید ۱۹ مبتلا شده باشند، در حوزه های امتحانی اما در مکانی مجزا امکان شرکت در آزمون پیدا می کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، تاکید کرد: تمام حوزه های امتحانی در هر نوبت از کنکورها به طور کامل ضدعفونی می شود و تدابیر سختگیرانه ای در این زمینه در نظر گرفته شده است.

زرین آمیزی گفت: کنکور دکتری ۹۹ روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه و کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ روزهای دوم و سوم مردادماه به فاصله یک هفته برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تکمیل فرم خوداظهاری از سوی داوطلبان موضوع تازه ای نیست، گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا هم داوطلبان در صورتی که بیماری خاصی داشتند، از طریق خوداظهاری با سازمان سنجش آموزش کشور مکاتبه می کردند تا شرایط خاصی برای آنها در کنکور لحاظ شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار داشت: با توجه به اینکه مکان امتحان دادن این داوطلبان مبتلا به کرونا مجزا از سایرین است، مشکلی برای سایر داوطلبان ایجاد نمی شود.

زرین آمیزی درباره علت این تصمیم سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور پیش از تعویق برگزاری آزمون ها در مورد این خوداظهاری تدابیر لازم را اندیشیده بود. 

وی ادامه داد: امیدواریم برای آزمون سراسری شرایط سفید در کشور حکمفرما شود و چنین دغدغه ای وجود نداشته باشد. در غیر این صورت برای داوطلبان کنکور سراسری هم تصمیم گیری می شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور پیش از این اعلام کرده بود که در همه حوزه های برگزاری کنکور، تیم پزشکی و اورژانسی مستقر می شود.

  استفاده از فضاهای محلات به اسکان و ایزوله بیماران کرونایی محدود می‌شود

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)