برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

چین ۷۰۰ آزمایشگاه جدید پزشکی می سازد

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام روز پنجشنبه وزارت بهداشت چین، این کشور هم اکنون بیش از ۵۰۱ آزمایشگاه دارد و تحت حمایت های دولت ۷۰۰ آزمایشگاه دیگر نیز ساخته خواهد شد.

چین کار ساخت آزمایشگاه های مهندسی، فنی و داروسازی را به همراه احداث مراکز تحقیقاتی، بهداشتی و پزشکی تسریع کرده است و می کوشد تا موانع فنی را که کشورهایی نظیر آمریکا برایش ایجاد کرده اند، برطرف سازد.

وزارت علوم و فنون چین در بیانیه ای بر ساخت آزمایشگاه های دولتی تحت پشتیبانی دولت و شماری از شرکت ها و دانشگاه ها تاکید کرده است.

همزمان روزنامه اقتصاد چین می نویسد که «این کشور در حال رقابت سنگینی با آمریکا در زمینه های تحقیقاتی،  پزشکی و بهداشتی است و ساخت این آزمایشگاه ها برای تبدیل شدن به قدرت فنی بهداشتی برای کشور ضروری است».

چین درگیر یک جنگ تجاری و فناوری با آمریکا شده و همزمان “شی جین پینگ” رییس جمهوری خلق چین بر نوآوری و ابداعات برای مقابله با چالش ها تاکید کرده است.

خبرگزاری شینهوا از قول رییس جمهوری چین آورده است که ریشه موفقیت در تجارت دستیابی به فناوری است اگر بتوانیم در عرصه های فنی ابداعات داشته باشیم، زنجیره تولید را نیز در اختیار می گیریم.

وی بارها در مقاطع مختلف از جمله در اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین که در پکن برگزار شد بر توسعه علمی، فنی، تحقیقاتی و ابداعات تاکید کرده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  ۱۵ طرح گردشگری خراسان شمالی موافقت اصولی گرفت