برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان برای حل مسائل واقعی مازندران

احسان چیت ساز روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران بنیاد نخبگان مازندران با توضیح این نکته که این طرح از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و امسال  شروع مرحله چهارم این طرح  است، گفت: این طرح به ‌صورت مشارکتی یعنی  ۵۰ درصد اعتبار از منابع عمومی که توسط بنیاد ملی نخبگان تامین  می‌شود و ۵۰ درصدش را هم از منابع سازمانی مرتبط با آن دستگاه استفاده می‌کنیم.

وی با بیان این که هسته پژوهشی نخبگانی برای حل مسایل واقعی مازندران تشکیل شده است، ادامه داد:  با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به تبعه آن  بنیاد ملی نخبگان ۱۰۰میلیارد تومان برای حل مسایل واقعی استان مازندران اختصاص یافته است.

چیت ساز ادامه داد: از این طریق با شرایط مناسب و هزینه‌ کم از توانمندی حل مسئله توسط نخبگان استفاده می‌کنیم.

بنیاد ملی نخبگان با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویان مستعد برای حل مسائل کشور با اجرای طرح شهید احمدی روشن، توانمندی‌های دانشجویان صاحب استعداد برتر را در جهت شناسایی و حل مسائل واقعی کشور هدایت می کند. در این طرح استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی مسائل و مشکلات اصلی استان ها ، هسته‌های نخبگانی مسأله محور را با مشارکت دانشجویان برگزیده تشکیل داده و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آن‌ها می‌پردازند.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان با بیان این نکته که اثر گذاری بنیاد نخبگان در استان های کشور رویکرد جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ۲ سال اخیر است، اظهار داشت: به همین دلیل معتقدیم حل مسایل استان های کشور باید با مرجعیت نخبگان راهبردی شود.

  آخرین مهلت ارسال اثر به همایش "از مدارس نوین تا دانشگاه"

چیت ساز ادامه داد: همسو با این رویکرد انتظار داریم دستگاه های مختلف استان مازندران به ویژه در حوزه کشاورزی ، گردشگری ، محیط زیست و فناوری از فرصت در  اجرای طرح احمدی روشن استفاده کرده و همکاری همه جانبه داشته باشند.

در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید بنیاد نخبگان مازندران که با حضور  “احسان چیت‌ساز” معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان و جمعی از مسئولان استانی امروز چهارشنبه در ساری برگزار  شد ، دکتر محمد آزادبخت به عنوان سرپرست بنیاد نخبگان مازندران معرفی شد و از خدمات چهار ساله دکتر محسن جهانشاهی نیز قدر دانی شده است.

دکتر محمد آزاد بخت که از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مازندران است، سابقه خدمت در معاونت آموزشی ، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و همچنین معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)