برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مسیریاب مخابراتی توسط یک شرکت دانش بنیان بومی‌سازی شد

 به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا صبایی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص این محصول اظهارکرد: مسیریاب (روتر) بومی یک وسیله کاربردی شبیه سرور است و کامپیوترهای مختلف را به یکدیگر وصل می‌کند. پس در هر مکانی برای اتصال دو کامپیوتر و ایجاد یک شبکه می‌توان از این وسیله استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: در گذشته این دستگاه از کشورهایی مانند آمریکا و چین وارد می‌شد اما بومی‌سازی آن در داخل نیاز به خارج را رفع کرد.

صبایی همچنین گفت:این دستگاه در صنعت مخابرات، بانکداری و در صنایع و شرکت‌های مختلف کاربرد دارد. البته بیشتر مشتریان ما، دستگاه‌های اجرایی هستند. با توجه به کیفیت خوب این محصول  و ارائه گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروش ۵ ساله توانسته‌ایم اعتماد مشتریان را نسبت به این محصول دانش‌بنیان ایرانی جلب کنیم.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان تحقیقاتی و مهندسی ژرف پویان توس تصریح کرد:قیمت این دستگاه نیز نسبت به نمونه مشابه خارجی ۲۰ تا ۵۰ درصد ارزان‌تر است.

به گفته وی، در زمینه صنایع مخابراتی، ظرفیت بالایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد. در حال حاضر قصد داریم تا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دریافت سوله در یکی از پارک‌های وابسته به معاونت، خط تولید برخی قطعات سخت افزاری را نیز راه‌اندازی کنیم.

صبایی گفت:بسیاری از کشورهای منطقه هنوز موفق نشده‌اند تا ساده ترین قطعات را در حوزه زیرساخت ارتباطات و مخابراتی تولید کنند، اما ایران توانسته است موفقیت‌های قابل توجهی کسب کند.

وی همچنین بیان کرد: به عنوان یک فعال این حوزه، آینده بسیار روشنی را برای این صنعت پیش بینی می کنم، زیرا جوانان با استعداد زیادی در کشور علاقه‌مند هستند تا در این زمینه فعالیت کنند.

  پایان‌نامه‌های دانشجویی از حالت تحقیقاتی صرف خارج می‌شود

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)