برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مهلت مجدد ثبت‌نام در کنکور کاردانی نظام جدید ۹۹ آغاز شد

فاطمه زرین آمیزی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته سری دوم برای شرکت در کنکور کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی از امروز – چهارشنبه – در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز شد.

وی تاکید کرد: این مهلت تا یکشنبه آینده ۲۲ تیرماه برای داوطلبان جا مانده از ثبت نام ادامه دارد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبانی که پیش از این ثبت نام خود را انجام دادند، در این بازه زمانی اعلام شده مهلت ویرایش اطلاعات دارند.

زرین آمیزی از انتشار اسامی رشته های کاردانی نظام جدید برای پذیرش در این دانشگاه ها و موسسات توسط سایت سازمان سنجش خبر داد.

وی درباره ظرفیت پذیرش در این آزمون گفت: در ۲ هزار و ۷۲۶ رشته محل بدون آزمون، تعداد ۱۰۰ هزار و ۹۵۶ نفر و در رشته های با آزمون ۱۵۱ هزار و ۵۲۹ نفر در سه هزار و ۷۴۳ رشته محل پذیرفته می شوند.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به شرایط ثبت نام داوطلبان در این آزمون اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان به تحصیل در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی در صورتی که دارای شرایط باشند، به عنوان داوطلب این دوره فقط در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه ای دیپلم خود متقاضی شوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای، کاردانش یا شاخه نظری سال جاری همچنین دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه ای، کاردانش یا شاخه نظری سال ۹۵ و قبل از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی و ارائه آن ندارند.

  زالی: تهران هفته سخت‌تر کرونایی را در پیش دارد

وی درباره هزینه ثبت نام اظهار داشت: داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، نسبت به پرداخت مبلغ ۳۷۰ هزار ریال و اگر داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های دانشگاه های غیردولتی است باید نسبت به پرداخت ۳۹ هزار ریال دیگر اقدام کند.

به گزارش ایرنا، کنکور کاردانی نظام جدید روز جمعه ۱۴ شهریورماه برگزار می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)