برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

حضور موفق ایران در کارزار تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری

به گزارش روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی، محمد قاسمی با بیان این خبر گفت: گردشگری خوراک (Gastronomy Tourism) یکی از زیر مجموعه‌های گردشگری است که در آن انگیزه اصلی سفر گردشگر و تجربه غذاهای جدید در مقصد به شمار می‌آید. این نوع گردشگری در واقع به عنوان حافظ میراث‌فرهنگی کشور میزبان (میراث غذایی) عمل کرده و از این رهگذر فرصت‌هایی را نیز در زمینه‌های مختلف؛ از جمله اشتغال‌زایی به ویژه در مناطق روستایی فراهم می‌آورد.
وی افزود: بر همین اساس سازمان جهانی گردشگری  (UNWTO) به عنوان بخشی از کمپین «فردا سفر کنید» (Travel Tomorrow)، از کشورهای عضو خواست در چارچوب استانداردها و ضوابط ابلاغی خود کلیپ‌هایی را در زمینه معرفی غذاهای سنتی خود تهیه و ارسال کنند. این اقدام UNWTO اساساً جهت مواجهه با چالش جهانی حاصل از شیوع ویروس کرونا در جهان و با هدف احترام به فرهنگ‌های مختلف و به صورت ویژه توجه به سلایق غذایی به عنوان بازتابی از فرهنگ، میراث، سنت و در عین حال انتقال احساس جامعه صورت پذیرفته است.
قاسمی افزود: معاونت گردشگری با مشارکت بخش خصوصی تولید فیلم کوتاهی از نحوه طبخ یکی از غذاهای سنتی کشورمان تولید کرد. این فیلم کوتاه که پس از احراز شرایط و ضوابط سازمان جهانی گردشگری در سایت آن سازمان پذیرفته و در نشانی www.unwto.org/Asian_cuisine   بارگذاری شد، فرصت مغتنمی جهت معرفی بخش‌های مختلف فرهنگ سرزمین ایران همچون معماری، پوشش دست بافته‌ها، موسیقی سنتی، ابزار و تجهیزات سنتی پخت خوراک و ….  به جهانیان فراهم آورده است.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران در پایان تاکید کرد: ایران از حیث تنوع و طعم غذایی از قابلیت بی‌نظیری برخوردار است و متاسفانه در راستای جذب گردشگر به آن پرداخته نشده است؛ امید است با تداوم چنین اقداماتی بتوانیم میراث غذایی خود را به بهترین نحو به جهانیان بشناسانیم.

  بومی‌سازی خدمات مشخصه‌یابی بانک‌های سلولی و حذف ویروس در کشور 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)