برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ستاری: ۱۳ درصد مقالات کرونا در سطح جهان متعلق به ایران است

سورنا ستاری روز دوشنبه در دیدار با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، افزود: رشد و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف تنها زمانی صورت خواهد گرفت که نقشه کار دانشگاه‌ها عوض شود و با تغییر دیدگاه به سمت حل مسایل مردم و توسعه کشور حرکت کنند.

وی اضافه کرد: وقتی شرکت دانش بنیانی در حوزه کارآفرینی و حل مشکلات مردم هزینه می‌کند مسوولیت مدیران برای حمایت از آنها چند برابر می‎شود اما هنوز این اتفاق در دانشگاه‌های مادر نیفتاده است و باید مقررات مانع این موضوع حل شود.

این مسوول گفت: دانشگاه‌ها باید بدانند اولویت اول آنها حل مسایل و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف است و دانشگاه جدا از جامعه نیست و می‌تواند به این شکل در اقتصاد فرهنگ و اجتماع محور حل مشکلات باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در دانشگاه‌های مادر قزوین، تغییرات خاصی در دیدگاه‌ها و نگرش‌ها به شرکت‌های دانش بنیان نمی‌بینیم ولی خوشبختانه پارک علم و فناوری استان از رشد و توسعه بهتری برخوردار شده است.

این مسوول گفت: استان قزوین جای کار زیادی در حوزه توسعه شرکت‌های دانش بنیان دارد و خوشبختانه در هر سفر به استان قزوین با شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه گذاران جدید در این حوزه مواجه می‌شویم.

ستاری افزود: هنوز کل استان برای تحقق اقتصاد دانش بنیان سرخط نیامده‌اند و برای تحقق این فرهنگ، خواست عمومی و اراده جامعه بسیار مهم است.

وی در خصوص پروژه چشمه نور قزوین، گفت: این طرح از نظر اجرایی و مالی بسیار سنگین است و نزدیک به ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری لازم دارد.

معاون رییس جمهوری گفت: مذاکراتی برای شروع به کار این طرح داشته‌ایم و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد تسریع در اجرای این طرح بزرگ علمی باشیم.

  بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تذکر بهداشتی دریافت کردند

باید در سال جهش تولید ظرفیت‌های قزوین را به ثروت تبدیل کنیم

استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: استان قزوین از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است و باید بتوانیم این ظرفیت‌ها را به ثروت تبدیل کنیم.

هدایت الله جمالی پور افزود: یکی از راه‌های تحقق این موضوع، مشارکت دادن بخش خصوصی و توجه کردن به شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های فناورانه است.

وی اضافه کرد: باید با ساماندهی نیروهای انسانی و دانشگاه‌ها به تسریع توسعه صنعتی کشور کمک کنیم و شاید این موضوع زمانبر باشد ولی بعد از تحقق آن شاهد خواهیم بود که هرروز یا هرماه یک اتفاق مهم در حوزه فناوری رخ خواهد داد.

جمالی پور گفت: تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت سال‌ها است که در کشور مطرح می‌شود و باید ارتباط میان این دو حوزه که به هم وابسته هستند، تقویت شود.

ظرفیت‌های استان قزوین برای توسعه کشور به کار گرفته شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین نیز در این دیدار گفت: در استان قزوین ظرفیت نیروی انسانی، دانشگاه‌های متنوع و گوناگون علمی، منابع طبیعی و فرصت‌های مختلف وجود دارد که باید از آنها برای توسعه کشور بیشتر بهره برد.

آیت الله عابدینی افزود: استان قزوین از نظر صنعتی، کشاورزی و گردشگری در کشور برجسته است و تعداد دانشجویان و فرهنگیان بالایی نسبت به جمعیت خود دارد و باید از این امتیازات به نفع رفع مشکلات جامعه و مردم استفاده کرد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)