برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تجارت با عراق از مرزهای شلمچه و مندلی به زودی آغاز می‌شود

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، «فرزاد پیلتن» افزود: پس از شیوع ویروس کرونا همه مرزهای تجاری بین ایران و عراق بسته شده بود و با کاهش شیوع این ویروس در موج نخست فراگیری آن، به تدریج مرزهای تجاری بین دو کشور بازگشایی شد.

وی ادامه داد: برخی پروتکل‌ها و تدابیر بهداشتی  با همکاری وزارت بهداشت، وزارت راه و شهرسازی، گمرک ایران و دیگر نهادهای دست اندرکار و مرتبط، برای کاهش تسری ویروس کرونا در مرزهای تجاری با کشورهای همسایه از جمله عراق اتخاذ شد که نقش مهمی در بازگشایی مجدد مرزها ایفا کرد.

پیلتن با اشاره به اینکه کاهش تجارت با کشور عراق موجب ضرر و زیان دو طرف است، افزود: تلاش‌های دیپلماتیک و مذاکره با مقام های مسئول در کشور عراق موجب شد دولت عراق پس از موافقت با بازگشایی مرزهای تجاری مشترک با اقلیم کردستان، در هفته اخیر با بازگشایی مرز شلمچه و همچنین سومار به صورت محدود موافقت کند و به زودی روند صادرات ایران از این مرزها به عراق از سر گرفته شود.

مدیر کل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران ابراز امیدواری کرد با بازگشایی مجدد و کامل کلیه مرزهای تجاری با عراق روند مبادلات تجاری میان دو کشور به حالت عادی برگشته و سیر صعودی بگیرد.

 حجم روابط تجاری دو کشور حدود ۱۰ میلیارد دلار در سال برآورد شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  کودکان می‌توانند ناقلان کرونا به بزرگسالان باشند