برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

یک واحد تولیدی در قزوین با حضور معاون رییس جمهوری افتتاح شد

این واحد با پنج میلیون دلار سرمایه گذاری و ۱۰ هزار تن ظرفیت تولید سالانه برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

این واحد تولیدی به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده محصولات چاپی عمومی و ویزیت در صنعت چاپ ایران است و نقش مهمی در تامین نیاز مبرم کشور به فیلم‌های حرارتی در صنعت چاپ و بسته بندی ایفا می‌کند.

معاون رییس جمهوری در این مراسم گفت: کارآفرینی جوهر می‌خواهد و اینکه جوانی بخواهد ریسک کند و علاوه بر اینکه پول خود را درآورده، تعدادی را نیز سرکار ببرد بسیار ستودنی است.

ستاری افزود: کارآفرینان تاج سر هستند و مسوولان نباید هیچگاه آنها را تنها بگذارند.

وی گفت: کارآفرینان انسان‌های مقدسی هستند و باید قدردان فعالیت آنها باشیم.

این مسوول اضافه کرد:متاسفانه با ظهور صنعت نفت، کارآفرینی در کشور ما ضربه خورد و ما به فرزندان خود یاد دادیم که فقط به فکر استخدام باشند.

استاندار قزوین نیز در این مراسم گفت: کمک به بحث اشتغال و تولید نیاز امروز جامعه است و اگر می‌خواهیم به جایگاه شایسته ایران در سطح جهان دست یابیم باید به فکر حمایت از کارآفرینان و صنعتگران باشیم.

جمالی پور گفت: امسال سال جهش تولید بوده و وظیفه ما بسیار سنگین است که از بخش تولید و کارآفرینی حمایت کنیم.

معاون رییس جمهوری در ادامه از یک طرح ملی صنعتی دانش بنیان در مرحله احداث و تجهیز بازدید کرد.

این شرکت دانش بنیان در زمینه تولید موتور سه سیلندر کم مصرف و پرقدرت، خدمات ماشین کاری فلزات، موتور بنزینی و موتور پایه گاز سوز در حال احداث است و امید به اشتغال مستقیم آن ۵۵۹ نفر است.

  میکروپلاستیک‌ها به اندام‌های انسان نیز راه یافتند

سرمایه گذاری این طرح نیز ۴۲ میلیون یورو جهت خرید تجهیزات و ماشین آلات است.

بازدید از چند شرکت دانش بنیان، افتتاح یک طرح صنعتی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، افتتاح مرکز نوآوری تخصصی پارک علم و فناوری استان و رونمایی از شبکه نوآوری قزوین، افتتاح شهرک کتاب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان قزوین است.

 ۱۱۰ شرکت دانش‌ بنیان و فناور در سطح استان فعالیت دارند که ۸۵ شرکت در مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین قرار داشته و ۲۵ شرکت نیز در سایر نقاط به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این شرکت‌ها تاکنون ۱۸۰ محصول دانش بنیان را تولید و به بازار عرضه کرده اند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)