برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کرونا گردشگری را بیش از هر صنعتی متاثر کرده است

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، ناصر رضایی در نشست «گردشگری در عصر کرونا» تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا بیش از هر فعالیتی گردشگری را تحت تاثیر خود قرارداده است؛ صنعتی که با رشد فزاینده سال های متمادی بالاترین نرخ را به خود اختصاص داده بود.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: با این حال دو اتفاق می تواند و حتماً گردشگری را به روزهای اوج خود بازخواهد گرداند و حتی با یک انفجار عظیم مواجه خواهد کرد؛ لذا بسیاری از کشورها در صدد هستند با برنامه ریزی به مدیریت بحران پیش آمده پرداخته و خود را برای شرایط پساکرونا آماده کنند.
رضایی این دو اتفاق را کشف واکسن کرونا و یا محو خودبخودی آن مانند آنفلوانزای اسپانیایی دانست که در زمان خود سبب مرگ و میر عده زیادی از انسان ها شد.
رییس پژوهشکده گردشگری، ضررهای اقتصادی به صنعت گردشگری را بسیار بالا دانست  و مهم‌ترین راهکار را حمایت‌های دولتی عنوان کرد و اظهار داشت: در دوره پساکرونا احتمالاً تورهای گردشگری، کوچک تر، کم تعدادتر و خانوادگی تر می شوند، تمایل به دیدن جاذبه‌های عمومی و پرتجمع کاهش می یابد  و گردشگران ترجیح می‌دهند به مکان‌های جذاب کمتر دیده شده و خلوت‌تر سفر کنند.
مجید گلپایگانی پژوهشگر حوزه گردشگری نیز در ادامه نشست به بیان ضررهای اقتصادی ناشی از کرونا در صنعت گردشگری پرداخت و اظهار داشت: در دوره شیوع به علت ملاحظات بین المللی کاهش شدید سفرهای برون مرزی را به دلیل ترس از شیوع کرونا و ابتلا به آن خواهیم داشت.
او افزود: همچنین به دلیل کاهش درآمدهای خانواده در اثر کسادی عرضه و تقاضا در کسب و کارهای گردشگری کاهش سفرهای خارجی را خواهیم داشت.
وی راهکارهای بهبود وضعیت گردشگری را مدیریت بحران و کاهش اثرات بیماری توسط دولت دانست چرا که بدون این موضوع گردشگری بدون رونق خواهد بود.
این پژوهشگر، حمایت از کارگران مستقل چون کارکنان حوزه گردشگری و افرادی که در حوزه خدمات این صنعت هستند، توسط دولت را از راهکارهای دیگر احیای صنعت گردشگری دانست.
گلپایگانی طرح ضربتی برای احیای صنعت گردشگری همزمان با رفع محدودیت های ترددی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را حذف موانع و آسان سازی فرایندها برای کسب و کارهای گردشگری به ویژه کسب و کارهای نوپا و فناورانه با هزینه های کم و بازدهی زود هنگام دانست.

  امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون‌های‌ دانشنامه تخصصی پزشکی

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)