برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

حجم زیادی از تولیدات علمی کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی شکل می‌گیرد

دکتر علی رضا زالی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: هرچند وضعیت تولید علم در دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جایگاه قابل قبول و مطلوبی برخوردار است اما نباید در این حد متوقف شویم و باید بیش از این تلاش کنیم..

۷ قطب علمی کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مستقر است

وی با اشاره به اینکه ۷ قطب علمی کشور که مرجعیت کشوری و ملی دارند، در این دانشگاه مستقر هستند، گفت: ۶ مرکز آموزشی و پژوهشی این مجموعه به عنوان همکار با مجامع بین‌المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی فعالیت می‌کنند که فرصت بی بدیلی در حوزه تعاملات بین المللی برای ما فراهم کرده است.

زالی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تولید مقالات و علم، فناوری و روش‌های نوین آموزشی و پژوهشی جایگاه ممتازی در کشور دارد، گفت: مجموع محصولات دانش بنیان این دانشگاه بیش از ۲۰۰ مورد را شامل می شود که ۴۶ مورد آنها قابلیت رونمایی ملی دارند و در روزهای اخیر تعدادی از آنها رونمایی شد و بقیه در ماه های آینده رونمایی خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هرچند امسال موفقیت های خوبی داشتیم اما سال آینده به طور قطع با شتاب بیشتری در زمینه های علمی و آموزشی پیشرفت خواهیم کرد.

استقرار ۱۵۲ مرکز رشد و تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 

وی تعداد دانشکده های این دانشگاه را ۱۲ واحد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۷۷ مرکز تحقیقاتی، بیش از ۷۸ مرکز رشد و ۵ پژوهشکده در این دانشگاه مستقر هستند.

  زالی: شهروندان تهرانی از سفر اجتناب کنند

زالی ادامه داد: ۱۵۰۰ هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گروه های آموزشی و پژوهشی مستقر هستند و ۵۲ درصد اعضای هیات علمی ما را اعضای هیات علمی بالینی تشکیل می دهند.

وی معدل سنی اعضای هیات علمی این دانشگاه را حدود ۴۳ سال اعلام و تاکید کرد: این موضوع یک فرصت استثنایی برای این دانشگاه است و این افراد می توانند در تولید علم و روش های نوین پژوهشی، آموزشی و درمانی ایفاگر نقش های اساسی باشند.

حرکت به سمت ۲ راهبرد اساسی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

وی افزود: ۲ راهبرد به عنوان الزامات راهبردی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نظر گرفته شده که شامل حرکت به سمت تحقق بیانیه دوم انقلاب و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: سعی شده الزامات، زیرساخت ها و طراحی ها، برنامه های راهبردی و تاکتیک های عملیاتی مبتنی بر دانشگاه نسل سوم را طراحی کنیم، تا بتوانیم در دانشگاه های کشور یک نماد از دانشگاه نسل سوم به تصور بکشیم.

وی دانشگاه ها را پرچمدار تحقق ابعاد علمی، پژوهشی و موضوعات مندرج در بیانیه دوم انقلاب دانست و گفت: ما با تمام توان در این مسیر گام بر می‌داریم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)