برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

زمان توزیع کارت آزمون دکتری ۹۹ در روزهای آینده اعلام می‌شود

این روزها کنکورهای سراسری با حاشیه های تعویق و تاخیر مواجه شده است؛ حاشیه هایی از جنس دلهره و اضطراب که برای داوطلبان این آزمون به همراه داشته است.

زمان برگزاری آزمون های تحصیلات تکمیلی دکتری و کارشناسی ارشد به دلیل شیوع کرونا در کشور برای چهارمین بار به تعویق افتاد و بر اساس تازه ترین برنامه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون دکتری ۹۹ به جای ۲۶ تیرماه ۹ مردادماه در یک نیم روز و آزمون کارشناسی ارشد به جای روزهای دوم و سوم مردادماه روزهای ۱۶ و ۱۷ مردادماه در سه نیم روز برگزار می شود.

حدود ۸۳۰ هزار داوطلب برای شرکت در این آزمون ها ثبت نام کرده اند.

قرار بود کارت ورود به جلسه کنکور دکتری ۹۹ از امروز – دوشنبه ۲۳ تیرماه – توزیع شود اما به علت تعویق در برگزاری این کنکورها، زمان توزیع کارت این آزمون هم تغییر می یابد.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور عصر دوشنبه به خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در این مورد گفت: زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور دکتری متعاقباً در روزهای آینده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع داوطلبان می رسد.

از آنجا که سازمان سنجش برای داوطلبانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، فرصت شرکت در کنکور فراهم کرده است، در روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه مهلت خوداظهاری برای داوطلبان کرونایی فراهم شد. به نظر می رسد این مهلت با توجه به تعویق کنکور دکتری بار دیگر از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای داوطلبان در نظر گرفته شود.

  کاوازاکی ویروس جهش یافته کرونا در کودکان نیست

سایر کنکورها از جمله سراسری، کاردانی نظام جدید و کارشناسی ناپیوسته بدون تغییر و بر اساس برنامه زمانی از پیش تعیین شده برگزار می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)