برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

میانگین قیمت مرغ در خرده فروشی بیش از ۱۷.۲ هزارتومان

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا برپایه جداول آماری شرکت مزبور براساس اطلاعات واصله از ۳۱ استان کشور حاکی است که حداکثر قیمت هرکیلو گرم مرغ آماده طبخ در خرده فروشی در این هفته در روز ۲۳ تیرماه جاری ۲۰  هزار و ۱۵۰ تومان را نشان می دهد.

همچنین عمده فروشی مرغ آماده طبخ نیز هر کیلوگرم حداقل ۱۴ هزار تومان و حداکثر به ۱۸ هزار و ۶۸۰ تومان رسید، ضمن اینکه میانگین نرخ عمده فروشی مرغ آماده طبخ هرکیلو گرم ۱۶ هزار و ۳۴۰ تومان و دو ریال را نشان می دهد.

علاوه براین مرغ زنده نیز حداقل هرکیلو گرم ۱۰ هزار و ۱۵۰ تومان بود و حداکثر به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و میانگین هم رقم ۱۲ هزار و ۱۴۷ تومان و دو ریال را ثبت کرد.

تخم مرغ     

تخم مرغ در سطح خرده فروشی حداقل هرکیلو گرم هشت هزار و ۳۰۰ تومان و حداکثر هر کیلوگرم  ۱۷ هزارتومان را نشان می دهد، میانگین کشور هم هرکیلو گرم ۱۱ هزار و ۸۳۹ تومان و دوریال ثبت شد.

تخم مرغ در سطح کشور عمده فروشی حداقل هر کیلو گرم ۶ هزار و ۸۰۰ تومان و حداکثر هرکیلو گرم به ۱۳ هزار تومان رسید و میانگین هم هرکیلو گرم ۹ هزار و ۹۰۰ تومان و سه ریال را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، محمد رضا کلامی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت به تازگی گفت : مرغدار، مرغ زنده را هرکیلو گرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان می فروشد و متوسط خرده فروشی حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان است و بالاترین قیمت مرغ متعلق به سیستان و بلوچستان است که به دلیل نداشتن تولید زیاد و طولانی بودن فواصل بین شهری حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان تومان بود.

  ۱۵ مرداد پایان زمان نرمال کشت دوم برنج است

کلامی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام ۱۰ هزار تن مرغ منجمد را عرضه می‌کند و قیمت مرغ مصرف‌کننده در میادین میوه و تره بار ۱۳ هزار تومان و در سطح خرده‌فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان شده است.

  

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)