برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۸۰ هکتار از اراضی ۱۰ هکتاری نوشهر به منابع طبیعی برگشت

اراضی موسوم به ۱۰ هکتاری در غرب مازندران بخشی از جنگل های جلگه ای مازندران بود که در دهه ۴۰ با هدف خارج کردن جنگل نشینان بالادست تراشیده شده و بخش کوچکی از آن به جنگل نشینان و بخش عمده آن به وابستگان رژیم پهلوی واگذار شد.

وحید مشایخ روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که این اراضی اوایل انقلاب به یک شرکت کشت و صنعت واگذار شده بود ، ولی شرکت به تعهداتش عمل نکرد و منابع طبیعی برای حفاظت از اراضی و جلوگیری از تغییرکاربری آن اقدام به تشکیل پرونده قضایی و ابطال سند شرکت کرد.

وی با اعلام این که سند این زمین ها پس از صدور حکم قضایی به نام منابع طبیعی نوشهر صادر شده است ، افزود : منابع طبیعی شهرستان از سال ۸۹ از مجاری قانونی پیگیر ابطال سند این ۸۰ هکتار زمین بود.

مشایخ گفت که این زمین ها در منطقه به زمین های ” جیسا ” شهرت دارد و در اختیار شرکت کشت و صنعت جیسا قرار داشت و با هدف اجرای پروژه ههای کشت و صنعت به این شرکت واگذار شده بود که به تهداتش عمل نکرد.

وی همچنین از آغاز روند آزادسازی این اراضی پس از صدور سند به نام منابع طبیعی خبر داد و گفت که در مرحله نخست روز گذشته ۱۶ هزار متر مربع  از این زمین ها در جاده نخ شمال و در جوار روستای دیزیرکلا نوشهر آزاد شد.

رییس اداره منابع طبیعی نوشهر افزود : آزاد سازی بقیه زمین هم  به صورت مرحله به مرحله با حکم قضایی صورت می گیرد تا با تخریب سازه ها ، اراضی به منابع ملی افزوده شود.

  دانلود آهنگ این دلم مرده و طاقت دوریتو نداره

بر اساس گزارش های رسمی ، اراضی موسوم به ۱۰ هکتاری در غرب مازندران در مجموع ۹۵۳ قطعه و یکی از معضلات اصلی منابع طبیعی این منطقه است .

حوزه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه نوشهر دارای وسعت حدود یکصد هزار هکتار است که ۵۰ هزار هکتار آن در حوزه حفاظت شده البرز مرکزی واقع است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)