برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اخباری از آزمون‌های وزارت بهداشت؛ زبان هفتم مرداد

به گزارش روز شنبه معاونت فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) دارای ۱۰۰ پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل (۳۰ پرسش درک مطلب شنیداری، ۴۰ پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و ۳۰ پرسش درک مطلب نوشتاری) و ۱۰۰ نمره (بدون نمره منفی) است.

آزمون های دوره ۵۷ که قرار بود پنج شنبه ۲ مرداد برگزار شود به دلیل شدت شیوع بیماری کرونا مجددا به تعویق افتاد و آزمون در زمان جدید سه شنبه ۷ مردادماه ۹۹ برگزار می شود.

این دوره از آزمون در ۲۶ حوزه امتحانی شامل ۲۳ حوزه به صورت الکترونیک و ۳ حوزه به صورت کاغذی برپا می شود.

در دوره ۵۷ آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) تعداد ۱ هزار و ۹۷۵ نفر ثبت نام کرده اند.

برای ورود به جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی (یا شناسنامه) الزامی است و همراه نداشتن هریک از این مدارک، موجب محرومیت از ورود به جلسه و شرکت در آزمون می شود.

هر کارنامه دارای یک کُد ویژه به نام  Certification Code بوده که در بالای آن درج می شود و درستی آن از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی (در پیوند «تأیید کارنامه» یا Check Certificate Validity) قابل استعلام است؛ بنابراین، کارنامه چاپ شده یا گواهی دیگری برای شرکت کنندگان جهت ارائه به مراجع گوناگون، صادر نخواهد شد.

مراجع گوناگون (دانشگاهها، سازمانها، ..). می توانند به همین روش، از درستی کارنامه اطمینان حاصل کنند.

به دلیل ضرورت برقراری نظم و حفظ سکوت و آرامش در سالنهای برگزاری آزمون، درهای حوزه رأس ساعت ۸:۳۰ بسته و از ورود افرادِ دیرآمده، جلوگیری خواهد شد.

امکان ویرایش آزمون دستیار تخصصی پزشکی از ۲۹ تیر

داوطلبان آزمون دستیار تخصصی پزشکی وزارت بهداشت از فردا یکشنبه ۲۹ تیرماه می‌توانند نسبت به ویرایش حوزه امتحانی خود اقدام کنند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت زمانی را برای ویرایش حوزه امتحانی داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی دوره ۴۷ فراهم کرد.

در واقع به منظور رعایت نکات بهداشتی و ایجاد تسهیلات بیشتر برای داوطلبان آزمون مذکور و همچنین کاهش تجمع افراد در حوزه‌های برگزاری آزمون قرار شد تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون افزایش پیدا کند. بنابراین حوزه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان، اراک، شهرکرد، قزوین، کاشان و کردستان به حوزه‌های اولیه اضافه شده است.

  امروز، آخرین مهلت تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری فوق تخصصی

به گزارش معاونت فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، داوطلبان در صورت تمایل برای ویرایش حوزه امتحانی خود و انتخاب نزدیک ترین حوزه به محل سکونت می‌توانند از روز یکشنبه ۲۹ و روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه سال جاری با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به تغییر حوزه امتحانی فوق خود اقدام کنند.

چهل و هفتمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی وزارت بهداشت روز پنج شنبه ۱۶ مرداد ماه برگزار می شود.

ثبت نام ۱۴ هزار و ۶۷۸ نفر در چهل و هفتمین آزمون دستیار تخصصی پزشکی

همچنین سید سعید هاشمی رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از ثبت نام ۱۴ هزار و ۶۷۸ نفر در چهل و هفتمین آزمون دستیار تخصصی پزشکی وزارت بهداشت خبر داد.

وی کفت: چهل و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی روز پنجشنبه ۱۶ مردادماه بر اساس تقویم آزمونها برگزار می‌شود و امکان ویرایش این آزمون از فردا یکشنبه ۲۹ تیرماه امکان پذیر است و داوطلبان می‌توانند نسبت به ویرایش حوزه امتحانی خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با هدف رعایت نکات بهداشتی و ایجاد تسهیلات بیشتر برای داوطلبان آزمون مذکور و همچنین کاهش تجمع افراد در حوزه‌های برگزاری آزمون، قرار شد تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون افزایش پیدا کند. بنابراین حوزه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان، اراک، شهرکرد، قزوین، کاشان و کردستان به حوزه‌های اولیه اضافه شده است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: داوطلبان  در صورت تمایل برای ویرایش حوزه امتحانی خود و انتخاب نزدیکترین حوزه به محل سکونت می‌توانند از روز یکشنبه ۲۹ و روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه سال جاری  با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به تغییر حوزه امتحانی فوق خود اقدام کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)