برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کمبود نهاده‌های دامی به دلیل کمبود ارز است 

به گزارش روز شنبه اتاق تعاون ایران، «کاظم خاوازی» در جلسه با اعضای اتاق تعاون ایران، اظهارداشت: با اشاره به موضوع تامین ارز برای واردات سبزی و صیفی و داروهای دامی خاطرنشان کرد: این موضوع را در جلسه هیات دولت مطرح کردم و ضرورت تأمین سبزی و صیفی و داروهای دامی را به سمع و نظر رئیس جمهور رسید، در نتیجه در دولت تصویب شد تا ارز مورد نیاز این بخش به سرعت تامین شده و مشکلات بخش مرتفع شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به زودی، با هماهنگی اتاق تعاون اماکنی را به صورت آزمایشی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در نظر خواهیم گرفت تا تعاونی‌های مختلف بتوانند کالاهای خود را مستقیم به مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

وی افزود: چنانچه این طرح  موفقیت آمیز باشد آن را در نقاط دیگر کشور انجام خواهید داد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر عدم موازی کاری در تعاونی‌ها تصریح کرد: هم راستا بودن و موازی کار نکردن تعاونی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و یکسان سازی امکانات نباید منجر به کندشدن کارها شود و کمک‌های فعلی را هم ابتر کند.

وی بر واگذاری اختیارات وزارت جهاد کشاورزی به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بسیاری از وظایف و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی و یا اختیارات تجمیع شده در یک تعاونی واحد را باید به مشورت گذاشته و در مجموع تعاونی های مرتبط توزیع کنیم تا به اهداف تعاونی‌ها و وزارت جهاد کشاورزی برسیم.

طرح موانع صادراتی در هیات دولت

خاوازی در رابطه با موانع صادراتی اذعان کرد: اتحادیه‌ها در خصوص هر محصولی که تخصص دارند با همکاران ما در معاونت‌ها به بحث بنشینند و طرح‌های لازم را برای یک صادرات خوب و پیوسته ارائه دهند تا مصوبات آن را از هیات دولت دریافت کنیم.

  ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن کود کشاورزی درکشور تامین شد

وی افزود: باید مسیرها و مشکلات بخش صادرات را پیدا کرده و موانع را در هیات دولت مطرح کنیم تا مجوزهای لازم به تصویب هیات دولت برسد.

سهم ۹۰ درصدی تعاونی‌ها در تولیدات کشاورزی

در ادامه این نشست رییس اتاق تعاون ایران گفت: تعاونی‌ها در تمام بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از زراعت، باغداری، دام و طیور و شیلات و آبزیان حضور فعال دارند.

«بهمن عبداللهی» گفت: بیش از ۹۰ درصد تولیدات کشاورزی در بخش تعاون است و در حوزه تولید مرغ ۳۵ درصد و در بخش ماهی و شیلات بالای ۸۰ درصد تولیدات در بخش تعاون انجام می شود.

درخواست حمایت یکسان از اتحادیه‌ها

وی با اشاره به موضوع تبصره ۲ ماده ماده ۷۲ قانون بخش تعاونی اقتصاد، حمایت یکسان از اتحادیه‌های موضوع این ماده را خواستار شد.

رییس اتاق تعاون گفت: یکسان سازی حمایت از اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها درخواستی است که سال‌های سال مطرح و پیگیری شده است.

عبداللهی ابراز داشت: تعاونی‌های زیرمجموعه یا تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی مزایایی دارند که سایر تعاونی‌ها از آن محروم هستند. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)