برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارزش سالانه گندم کشور ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است

عباس کشاورز روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی دهلران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال سطح زیرکشت گندم در کشور ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار است که شاهد افزایش ۶ درصدی سطح زیر کشت این محصول در کشور هستیم.

وی پیش بینی کرد: از این سطح زیر کشت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم برداشت شود و از این مقدار ۱۱ میلیون تن به مراکز خرید تحویل شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به ۲۴۰ هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا در کشور هم اشاره و گفت: پیش بینی می شود از این سطح ۴۶۰ هزار تن دانه کلزا تولید شود که ارزش محصول کلزا در کشور سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

کشاورز با اشاره به نقش استان ایلام در تولید انواع محصولات کشاورزی و بویژه دانه روغنی کلزا اضافه کرد: کارخانه روغن کشی در جنوب غرب کشور نیاز است و اگر اقتصادی باشد حمایت می کنیم.

وی نقش استان ایلام به نسبت مساحت آن در تولید کلزا را قابل قبول دانست و یادآور شد: سطح زیر کشت کلزا در این استان سطحی است که انتظار داریم همه مناطق به این درصد برسند و در این استان عدد سهم کلزا نسبت به غله عدد آرمانی مالی ماست.

در این بازدید حیدر نعمتی معاون امور اقتصادی استاندار ایلام، سید محمد تراب میری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مجید عسگری فرماندار دهلران سرپرست وزارت جهاد کشاورزی را همراهی کردند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  ثبت‌نام در آزمون فلوشیپ پزشکی فردا پایان می‌یابد