برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی شتاب می‌گیرد

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «حسین مدرس خیابانی» در چهارمین نشست شورای تشدید نظارت و بازرسی بازار با بیان اینکه بازار برای مردم به لحاظ امنیت ذهنی و روانی و برای دولت ایجاد ثبات مهم است و متولیان بخش بازار، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی از جنس مردم  و بیشتر از همه دغدغه مدیریت، کنترل و ایجاد آرامش و ثبات در بازار را دارند.

اصناف و بازاریان در زمان شیوع کرونا در کنار مردم و دولت 

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در زمان شیوع کرونا در اواخر سال گذشته نیز اصناف و بازاریان حماسه آفریدند و در کنار مردم و دولت برای مدیریت و کنترل بازار و تأمین مایحتاج عمومی مردم بودند.

مدرس خیابانی با بیان اینکه بازار و اصناف مردمی ترین نهاد اقتصادی کشور به حساب می آیند و در همه برهه‌های حساس نیز در میدان بودند.

وی ضمن تأکید بر اینکه دولت در هر شرایطی ارز کالاهای اساسی و مواد اولیه را تامین می کند، گفت: تصمیم ستاد اقتصادی دولت برای ترخیص و انتقال سریع کالاهای موجود در بنادر و گمرکات کشور مناسب بود، زیرا همواره موضوع تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی در اولویت است که با این تصمیم مواد اولیه کارخانه ها به موقع تامین می‌شود.

به گفته سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمام رسته های تولیدی کشور ارقام تولید حتی به نسبت سه ماهه سال گذشته افزایشی بوده است.

 چهار میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر 

مدرس خیابانی با اعلام اینکه نزدیک به چهار میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد، افزود: تامین بدون وقفه کالاهای اساسی تداوم دارد، اتکای ما در تامین کالاهای اساسی تولید داخل است و کسری در کالاهایی که به دلیل شرایط خاص امکان تولید ندارند، از محل واردات انجام می شود.

  شرکت‌های خلاق در سال جاری به ۲ هزار عدد افزایش می‌یابد

وی ضمن تأکید بر اینکه به تناسب تشدید تحریم ها تشدید کنترل و نظارت بر بازار را داریم، تصریح کرد: نوع رفتار بازار در زندگی روزمره مردم تاثیر خواهد گذاشت و تلاش می شود تا تکانه‌های شدید اقتصادی که منشا آن خارجی و تشدید تحریم‌ها است، روی معیشت مردم تاثیر کمتری داشته باشد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکیل ستاد مقابله با احتکار را به ابتکار سازمان حمایت، اقدامی موثر برای برخورد با سودجویان و محتکران دانست.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)