برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بومی‌سازی قیمت ماده نانویی را ۸۰ درصد کاهش داد

به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اشکان شمالی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه شیمی گفت: «کوانتوم دات‌های پایه کربن» یکی از این مواد است که در محصولات مختلفی کاربرد دارد. این ماده در حال حاضر توسط این شرکت به برخی از مصرف‌کنندگان داخلی مانند پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی به قیمت حدود هر گرم ۴۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. این ماده از کشورهایی مانند آلمان و فرانسه با قیمت حدود هر گرم ۲ میلیون تومان وارد می‌شد، اما بومی‌سازی این محصول، قیمت آن را حدود ۸۰ درصد کاهش داد.

وی ادامه داد: از جمله محصولاتی که با استفاده از این ماده در شرکت تولید شده یک ضدعفونی کننده پایه کوانتومی است. این ضد عفونی کننده که با یک چهارم قیمت الکل تولید می‌شود و ماندگاری بیشتری بر روی سطوح دارد، موافقت اصولی سازمان غذا و دارو را نیز کسب کرده است. 

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: در سال ۲۰۱۹ میلادی یک مقاله در مجله نیچر در مورد تاثیرات ضدعفونی کنندگی این مواد منتشر شد و  بهمن ۱۳۹۹ نیز این ضدعفونی‌کننده در شرکت به تولید رسید.

شمالی با تاکید بر ارتباط بیشتر نهادهای علمی و دانشگاهی و مراکز صنعتی گفت: این شرکت‌دانش‌بنیان با تولید محصولات مختلفی مانند روانکارهای پایه‌کوانتومی، تلاش دارد کشور را از واردات این گونه مواد بی‌نیاز کند. اخذ تاییدیه نانومقیاس و همکاری با نهادهای مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از جمله اقدامات این شرکت، برای رشد و توسعه فعالیت‌های تولیدی و علمی بوده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  رزم‌حسینی مدیری عمل‌گرا و آشنا با بخش خصوصی است